Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz - megjelent Horváth László könyve

Megjelent és Open Access elérhető Horváth László könyve Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz, ami az OTKA-PD projektjének eredményeit foglalja össze.
A digitális transzformáció olyan folyamat, amelynek során a szervezetek új, mindenütt jelenlévő digitális technológiákat ágyaznak be annak érdekében, hogy versenyelőnyüket fenntartsák (Ismail és mtsai., 2017). A kutatás egy konkrét készség-ökoszisztémára fókuszált (tanári professzió), - a munkaerő készségeinek és tudásának önfenntartó hálózata egy iparágban vagy régióban (Windsor és Alcorso, 2008) -, hogy megvizsgálja a digitális transzformáció hatását és kihívásait. Az eredmények különbségeket mutatnak az alrendszerek és régiók között a tanárok 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel való fejlesztésének képessége tekintetében, amelyen keresztül megragadhatjuk, hogy a szakma hogyan alkalmazkodik a digitális transzformáció kihívásaihoz. A kutatás reflektál a pedagógiai reakciókat és az alkalmazkodást befolyásoló egyéni és szervezeti tényezők összetettségére.
A könyv az ikonra kattintva olvasható.
A kötethez kapcsolódva érdemes elolvasni a L'Harmattan Kiadónak a XXIII. ONK-n tartott open access workshopjáról készült beszámolót (a cikk az ikonra kattintva jelenik meg).