Van-e hatása a tanárok véleményének a roma tanulók iskolai teljesítményére - megjelent Fehérvári Anikó egy újabb tanulmánya

2023.01.20.
Van-e hatása a tanárok véleményének a roma tanulók iskolai teljesítményére - megjelent Fehérvári Anikó egy újabb tanulmánya

„The role of teachers’ views and attitudes in the academic achievement of Roma students” címmel jelent meg Fehérvári Anikónak, a PITE kutatócsoport vezetőjének publikációja a Journal of Multicultural Education szaklapban. A tanulmány célja az volt, hogy feltárja hatással van-e a roma tanulók iskolai teljesítményére tanáraik véleménye.

Az eredmények szerint a roma tanulók iskolai teljesítménye és tanulás iránti elkötelezettsége gyengébb, mint nem roma társaiké. Úgy tűnik, hogy bár az iskola és a pedagógusok attitűdjének szerepe is fontos, a tanulási eredményeket elsősorban egyéni háttértényezők határozzák meg.

A tanulmány az ikonra kattintva olvasható el.