Publications

The 10 most important publications of the last 10 years

1. Bereczki, E. O., & Kárpáti, A. (2018). Teachers’ beliefs about creativity and its nurture: A systematic review of the recent research literature. Educational Research Review, 23, pp. 25–56. 

2. Bükki, E. (2017). A szakképzésben dolgozó pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése a mesterpedagógus programok tükrében. Educatio, 26/(2). pp. 299-306.

3. Czető, K. & Lénárd, S. (2017). Childhoods and Interpretations: Research on Attitudes Towards Contemporary Discourses on Childhood. Pedacta, 7/(1) pp. 1-11.

4. Fehérvári, A. (szerk.) (2018).  A Borsszem Jankótól Bolognáig.: Neveléstudományi tanulmányok. Budapest, Magyarország: ELTE PPK - L'Harmattan Kiadó, 251 p.

5. Fehérvári, A. (2017).  Management of Social Inequalities in Hungarian Education Policy. Italian Journal of Sociology of Education, 9/(2). pp. 25-54.

6. Paksi, B. (2017). ÚPSZ-használattal kapcsolatos epidemiológiai tapasztalatok az Országos Lakossági Adatfelvétel Addiktológiai Problémákról (OLAAP 2015) című kutatás alapján. In Felvinczi, K. (szerk.), Változó képletek. ÚJ(abb) szerek: kihívások, mintázatok. Budapest: L'Harmattan Kiadó. pp. 45-68.

7. Széll, K. (2018). Iskolai légkör és eredményesség: Fókuszban a reziliens és a veszélyeztetett iskolák. Szeged: Belvedere Belvedere Meridionale.

8. Rajnai, J. (2018). Bevezetés a Montessori-pedagógiába. GlobeEdit, Berlin.

9. Rausch, A. & Pásztor, A. (2017). Exploring the Possibilities of Online Assessment of Early Numeracy in Kindergarten. In Kaur, B., Ho, W.K., Toh, T.L. &  Choy, B.H. (Eds.), Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4. pp. 89-96.

10. Zsolnai, A. & Kasik, L. (2017). Online testing of Hungarian children's prosocial behavior. International Journal of School and Educational Psychology, 5/(2). pp. 65-73.