The most important publications in the last 10 years
- Fazekas Ágnes – Halász Gábor – Horváth László (2017): Innováció az oktatásban: az Innova kutatás elméleti-fogalmi keretei. Neveléstudomány. 4. sz. 26-43. o
- Fazekas Ágnes – Halász Gábor – Horváth László (2018): Innovációk és innovációs folyamatok a magyar oktatási rendszerben. Educatio. 27 (2), pp. 247–264
- Halász, G. (2018): Measuring innovation in education: The outcomes of a national education sector innovation survey. European Journal of Education. 53(4).
- Fazekas, Ágnes (2018). The impact of EU‐funded development interventions on teaching practices in Hungarian schools. European Journal of Education, 53(3), 377–392.
- Horváth László – Kálmán Orsolya – Saád Judit (2018): Felsőoktatás és innováció. In: Kováts Gergely és Temesi József (szerk.): A magyar felsőoktatás egy évtizede. 2008 – 2017. BCE NFKK: Budapest.
- Káplár-Kodácsy, K., Dorner, H. (2017). Felnőttkori tanulási modellek a reflektív gyakorlat szolgálatában. A mentori munka mint felnőttkori tanulásszervezési forma. Neveléstudomány, 3, 31-49
- Rónay, Z. (2018): , monográfia, Budapest: ELTE Eötvös Kiadó
- Rónay, Z. (2018): Centralizations and Autonomies: The Delimitation of Education by the Hungarian Government. In: Popov, N., Wolhuter, Ch., Smith, J. M., Hilton, G., Ogunleye, J., Achinewhu-Nworgu, E., Niemczyk, E. (Eds). Education in Modern Society BCES Conference Books, 2018, Volume 16. (pp. 177-182) Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES)