Tanulási célok, kurrikulum, szakdolgozati témák
A MARIHE kurrikulum a felsőoktatás világában, illetve a felsőoktatási intézményekben világszerte zajló változások logikájának négy aspektusát vizsgálja, ezek:
- A változásban lévő rendszerek perspektívája, fókuszban az általános fejlődési trendek, a felsőoktatásban végbemenő globalizáció és regionalizáció (Európában, Afrikában, a két Amerikában és Ázsiában )
- A rendszer- intézmény-interakció perspektívája (pl. a kutatás és innováció finanszírozása
- az intézményi változások perspektívája (pl. változásmenedzsment a felsőoktatásban)
- a tanulás és tanítás perspektívája (a tanulással foglalkozó tudományok elméleteire és kutatásokra alapozva), ELTE specializáció
Az Elméleti háttér modulok továbbá a felsőoktatás menedzsment alapvető témáival foglalkoznak. Ugyancsak hangsúlyt helyezünk a több területen is használható készségek fejlesztésére (pl. kutatási módszerek, prezentációs készségek, nyelvek).
Kurrikulum
1. szemeszter, DUK (Ausztria) |
|
Alapok – 30 ECTS (hat modul, 5 ECTS modulonként) |
|
1. Systems in Transition 1 |
4. Introduction to Learning and Teaching in Higher Education |
2. szemeszter, UTA (Finnország) |
|
Orientáció – 30 ECTS (hat modul, 5 ECTS modulonként) |
|
7. Systems in Transition 2 |
10. Financial Management and Funding in Higher Education, Research and Innovation |
Szakmai gyakorlat és 3. szemeszter |
||||
Szakmai gyakorlat - 10 ECTS, világszerte |
||||
Időtartam: minimum 8 hét |
||||
Ázsiai tanulmányút - 10 ECTS (két modul, 5 ECTS modulonként), vagy a BNU-n (Kína) vagy a TIET-en (India) |
||||
13. Systems in Transition 3 |
||||
Learning and Teaching Specialisation - 10 ECTS (two modules, each 5 ECTS) |
||||
|
|
Programme Design, Delivery and Assessment |
Research on Learning and Teaching in Higher Education |
4. szemeszter – 30 ECTS |
Master thesis - 20 ECTS,Workshop 3: Development – 7 ECTSAcademic writing – 3 ECTS |
Szakdolgozat témák