Demonstrátorok a Nevtudban

Demonstrátorok a Nevtudban

Bemutatjuk a 2023-2024. tanév Nevtud demonstrátorait!

Battalova Adilyam

My name is Battalova Adilyam and I am 1st year Master degree student of ELTE. I came from Kazakhstan, specifically from Almaty. If I have some spare time, I surely spend it on reading scientific books and learning new languages (currently I am really interested in learning Hungarian and Spanish), to relieve tension and stress I enjoy playing volleyball and, of course, sometimes I watch Netflix all day long. 

Why did you choose to study in ELTE Institute of education and psychology?

Not only top ranking of the university deeply impressed me but also the Faculty of Education and Psychology is renowned for its rich history and its excellent, diverse, and supportive academic staff. Furthermore, I am planning to dedicate my future to Education, and I am sure that this research group helps me to gain more experience and apply theories into practice since it has a strong emphasis on research and analysis.

What was your motivation to become a demonstrator? Where do you hear about it?

I strongly believe that becoming a student demonstrator is one successful step to become the member of academic stuff and a part of big mission of the research group. This idea was proposed by teachers from this course.

Why did you choose to work with the research group for Innovation and Equality in Education?

Since the group’s object of the research is closely connected to my thesis topic, I am more than convinced that it might work the best for me and help me to realize my goals. Moreover, the problem of the research is relevant in modern life, and I suppose that being engaged in solving complex educational problems with group might be challenging and at the same time important not only for me, but for those who are interested in this topic. 

What will be your part, task in the research group?

As a young researcher, I think my role would be involved in doing research work in some specific area, and, of course, I would be glad to help my group by organizing professional events and research activities.

What are your main goals for the following 3-5 years?

Clearly, I have established the best-laid plans for my future. My main goal is to continue my path in Education, become professional researcher and gain enough experience to grow as a highly qualified teacher in order to make innovative changes in educational system of my hometown.


Borbás Katalin

Másodéves vagyok neveléstudomány mesterszakon, mondhatni diplomahalmozó. Valószínű, de nem bizonyított, hogy én vagyok az ELTE-n a legidősebb nappali tagozatos hallgató. 19 tanév aktív pedagógusi pálya után ültem vissza az iskolapadba (pedig nincsenek is már padok!), megvárom, merre kanyarodik a magyar oktatás útja, és mi lesz a helyem benne. Három gyerekem van, egy tanyán élek, szívem csücske a néphagyományőrzés és a történelem. Jelenleg a szakoktatában vagyok óraadó tanár, még egy hónapig matematikafeladat-íróként is dolgozom egy nagy hivatalnál, és hogy kreatív énemet is megéljem, folytatásokban jelentetem meg a regényemet a közösségi médiában (talán egyszer könyvalakban is sikerül.)

Mi motivált arra, hogy jelentkezz demonstrátornak? Honnan hallottál a demonstrátori pályázatról?

Csoporttársaim tevékenysége motivált. Szűcs-Winkler Hedvig példája, elkötelezettsége, valamint Lőkös Laura is, mert igazi elhivatott, pörgős ember. Egyszóval azok az emberek, akiket itt az egyetemen megismertem. A múlt évezredben, mikor az alapdiplomámat megszereztem, nem voltak ilyen programok, pedig sokat ad, érdemes minél többet tapasztalni az egyetem alatt.

Ami igazából mozgat, hogy minél több mindent megtanuljak, megtapasztaljak az egyetemen az alatt az idő alatt, ameddig itt vagyok. Nagyon kíváncsi ember vagyok, szeretem megtudni, hogyan működnek a dolgok, szeretek ott lenni, ahol zajlik az élet. Igazából nekem jó lett volna egy icipici hely is egy kutatócsoportban, csak úgy, civilben, de Szabó Zoltán András, a Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport vezetője rábeszélt, hogy vágjak bele a demonstrátori munkába.

Hogy került épp ehhez a kutatócsoporthoz? Miért ezt a neveléstudományi területet választottad? 

Vonzott a Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport is, de hogy a Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoportba jelentkeztem, annak az a legjelentősebb oka, hogy arra a megkeresésemre válaszoltak hamarabb. Nagyon érdekel a múlt, a folyamatok gyökere, így örülök, hogy befogadtak a neveléstörténetet kutató csapatba.

Hogyan tervezed hasznosítani az itt szerzett tapasztalatokat pedagógiai tanulmányaid során?

Az ok, amiért az egyetemre jöttem, hogy a népművészet oktatását, és különösen a népművészetet oktató szakemberek képzésének helyét megtaláljam az oktatásügy nagy szövetében. Volt egyszer egy iskola, én is ott tanultam jó harminc éve, amely pont ilyen oktatókat képzett. Ennek az iskolának történetét szeretném feldolgozni a szakdolgozatomban. Mikor Garai Imre tanár úr a múlt félévben felvetette, hogy érez ebben a témában egy iskolatörténeti szálat, onnan tudtam egy biztos pontot találni, ahonnan elindulhattam. Ez a terület is a neveléstörténethez tartozik, így azt gondolom, ez a kutatócsoport inspiráló környezet lesz a saját kutatásomhoz is.

Milyen feladatokat fogsz ellátni demonstrátori megbízásod alatt?

Több feladatról beszélgettünk a kutatócsoport vezetőjével, amibe bele tudnék kapcsolódni. Elmondtam, én az az ember vagyok, akit ha megbíznak valamivel, a legjobb tudása szerint elvégzi, de nem vagyok az, aki nyüzsög, hogy adjanak neki feladatot. Szívesen vállalom például emlékeztető készítését megbeszélésekről, pályázati anyagok összerendezését, előkészítését, adminisztratív feladatokat. De amitől a leginkább felcsillant a szemem: van egy iratkupac, elég termetes egy sarokba betolva, az Oktatáskutató Intézet megmenekített anyaga. Ezt, amint lehetőségem lesz rá, elkezdem katalogizálni. Sok érdekesség lehet benne!

Mik a hosszú távú célkitűzéseid? Mi a legnagyobb vágyad karrierépítés kapcsán? Hol látod magad 5 év múlva?

Azt hiszem, nem fogom abbahagyni a tanulást, és a továbblépéshez a nyelvtudásomat kell jelentősen megerősítenem. Szívesen jelentkeznék a doktori képzésre is, ha bírni fogom még erővel a családfenntartó feladataim mellett. Nagyon szeretnék majd a későbbiekben kutatói feladatokat ellátni, úgy gondolom, az oktatás frontvonalában eltöltött több, mint két évtized tapasztalatait kölcsönös haszonnal tudnám kamatoztatni. A legnagyobb vágyam, hogy írói tehetségemet kibontakoztathassam úgy a szakmában, mint a szépirodalomban is. Azt mondják, a tehetség utat tör magának, és ebben tapasztalatom van, de mégis inkább tehetségeket felkarolni lenne jó. Hogy hol látom magam 5 év múlva? Akkor már a B oldal fog forogni, és valószínűleg sok minden megváltozik a világban is. De szerintem engem valahol az oktatás környékén fognak megtalálni, valamit biztosan tanítani fogok, mert ez egy olyan dolog, ami mindig is része volt az életemnek. De hogy óvodásoknak sakkot, iskolásoknak néphagyományt, fiataloknak szakmai ismereteket, egyetemistáknak pedagógiát vagy valami egészen mást, azt egyedül az égiek tudják. Én mindenesetre nyitottan állok elébe.


Földvári Anett

Földvári Anett vagyok, ez második évem Neveléstudomány MA hallgatóként. A koragyermekkor pedagógiája specializáción vagyok és a Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoportban tevékenykedem demonstrátorként. Szabadidőmet szeretem a természetben tölteni, sokat járok túrázni gyalog és biciklivel is egyaránt. Emellett pedig még feltöltenek az olyan kreatív tevékenységek, mint a festés vagy a főzés.

      Mi motivált arra, hogy újra jelentkezz demonstrátornak?

Sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam a tavalyi évben, illetve nagyon jól érzem magam ebben a közösségben, így mindenképp folytatni akartam idén is.

Mik voltak a legfurcsább/legérdekesebb/legemblematikusabb/leginspirálóbb pillanatok előző évi demonstrátori megbízásod ideje alatt?

A PPK 20. születésnapjára egy ehető embert készítettünk közösen, ez talán mindegyik kategóriába beletartozik. :)

Mit mondanál másoknak, miért érdemes demonstrátornak jelentkezni?

Azért érdemes demonstrátornak jelentkezned, mert színesebbé teszi az egyetemi napokat, ezen felül elmélyítheted a szakmai tudásod, amihez nagyon sok extra segítséget kapsz. Néha a komfort zónádon kívül találod magad és persze egy remek közösség része lehetsz.

Milyen feladatokat fogsz ellátni idei demonstrátori megbízásod alatt?

Edukációs social média posztok készitése, terepkutatásokon való segítség, pilot vizsgálatokban való részvétel, egyéb adminisztratív feladatok. Ezeken kívül bármit hozhat az év.

Mik a hosszú távú célkitűzéseid? Mi a legnagyobb vágyad a karrierépítés kapcsán?

Mindenképpen szeretnék a kisgyermekek kognitív fejlődésében segíteni, illetve a szülőkkel és a pedagógusokkal is nagyon szívesen dolgoznék együtt. Még hosszabb távon pedig rengeteg téma van, amit akár kutatnék is szívesen.


Kiss Boglárka

Elsőéves Neveléstudomány MA szakos hallgató vagyok, szervezetfejlesztés specializáción. A kutatómunkák a kedvenceim, de ezen kívül sok más terület is érdekel: a pszichológia, humán erőforrások, gyermekek különféle fejlesztése digitális technológiákkal, művészetterápiával, de tetszik a természettudományok világa is. Hobbiból rajzolok, festek, olvasok, sminkelek, vagy nyelveket tanulok általában. A következő évben a Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport munkáját fogom segíteni.

Ha három szóban össze kéne foglalnod, hogy mit jelent neked demonstrátornak lenni, mi lenne az a 3 szó? És miért?

Fejlődés, izgalmak, alázat. Nagyon felnézek azokra az emberekre, akikkel demonstrátorként együtt dolgozhatok. Segítőkészek, bármilyen kérdésre szívesen válaszolnak nekem. Szeretek a Neveléstudományi Intézetben tartózkodni, hiszen nagytudású emberek vesznek körül, és minden beszélgetésből tanulhatok valamit, illetve én is hasznosnak érzem magam, mert hozzájárulhatok a munkájukhoz. A kutatások izgalmasak, a bejött adatok elemzése a kedvenc részem.

Milyen projektekben vettél részt az előző demonstrátori éved alatt? Hogyan járult hozzá ez a szakmai fejlődésedhez? Idén is ezt a munkát viszed tovább?

A RIDEX-projekten dolgoztam, beleláthattam egy kutatás folyamatába szinte az elejétől a végéig. Ez mindenképp hasznos, segít átlátni az egész folyamatot, annak logikáját, és mindazt a munkát, ami például egy cikk mögött áll. Idén is folytatjuk, hiszen még csak a beérkező adatok lekódolása folyik.

Mik voltak a legfurcsább/legérdekesebb/legemblematikusabb/leginspirálóbb pillanatok előző évi demonstrátori megbízásod ideje alatt?

Szeretem látni azt, hogy a kutatók világa nem elérhetetlen és érinthetetlen, hanem nagyon is emberi. Ez nagyon inspiráló számomra.

Mit mondanál másoknak, miért érdemes demonstrátornak jelentkezni?

Aki szeretne kutatásokkal foglalkozni, annak mindenképp érdemes, mert rengeteget tanulhatnak, megismerkedhetnek a kutatói világgal, és ez a tapasztalat nagyon fontos lesz az előremenetelhez.

Mik a jövőbeni terveid? Hol látod magad 3 / 5 év múlva?

Szeretnén a mesterképzés után elvégezni a doktori iskolát is. Mindig is szerettem volna, de most jött el az az idő, hogy tényleg úgy gondolom, hogy ez egy reális cél. Most a mesterképzés mellett dolgozom, gyermekekkel foglalkozom, ezt a továbbiakban is szeretném folytatni, és mindazt a tudást, amit megszerzek, azt velük kamatoztatni.


Kovács Sarolta Anna

Az idei tanév számomra rengeteg lehetőséget és új szerepkörök megismerését, kipróbálást rejti magában, így nagyon izgatottan kezdtem meg negyedik évemet magyar nyelv és irodalom- történelem szakpáron az osztatlan tanárképzésben, társelnöke lettem a PKK-n belül működő Tanár leszek! Hallgatói Műhelynek, továbbá a Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport munkáját segíthetem demonstrátorként. Számomra a szakmódszertan, didaktika témaköre kiemelten fontos az érdeklődési területeimet tekintve, ugyanakkor a tanulásmódszertan, illetve a pedagógus szakmai közösségek, műhelyek működése, szervezeti felépítése, valamint tevékenységük is felkeltette figyelmemet az elmúlt időszakban. Tanárjelölt létemmel jól összeegyeztethető, hogy megszállottja vagyok a kávékülönlegességeknek, illetve hiszem, hogy a kikapcsolódás legjobb módja Pilinszky vagy Simon Márton verseinek olvasása, hétvégente pedig a mentális feltöltődést a hétre csakis egy Forma 1-es futam végig izgulása jelentheti.

Melyik kutatócsoporthoz kapcsolódtál be és miért pont ezt a neveléstudományi területet választottad? 

A Pedagógusok, Pedagógus szakmai közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoport munkájába való bekapcsolódást választottam demonstrátorként, mert úgy éreztem ez vagyok én, mintha csak a honlapjukon szereplő kutatási kérdéseket én fogalmaztam volna meg: Egyrészt megfogott a kérdés, hogy miben áll a pedagógusok fejlődése, hogyan állapítható meg a tanárok fejlődése kutatók által? Másrészt a fejlődés mellett a pedagógusok támogatásának mikéntjét is izgalmas témának tartom, továbbá a kutatócsoport által beleláthatok pedagógus szakmai közösségek közti együttműködésekbe, illetve a tanárképzés „kulisszatitkait” is megismerhetem, amire a képzésben résztvevőként nem volt teljeskörű rálátásom.

Hogyan tervezed hasznosítani az itt szerzett tapasztalatokat pedagógiai tanulmányaid során?

Úgy gondolom, hogy a későbbiekben gyakorló pedagógusként is jól hasznosítható tudásra tehetek szert a demonstrátori tevékenységem által, emellett a szakdolgozatom megírásában is segítségemre lesznek a kutatócsoportba megszerezett tapasztalatok, valamint amennyiben kutatni szerezték, itt megkaphatom azon alapokat, amelyekkel elindulhatok a saját kutatásom megvalósításában.

Milyen elvárásokkal vágsz neki a demonstrátori posztnak?

Demonstrátorként csakis magammal szemben vannak elvárásaim, ugyanis szeretnék értékes tagja lenni a kutatócsoportnak, sokat tanulni a kutatás világáról, továbbá ezzel együtt fejleszteni a tanári kompetenciáimat a kapott feladatok segítségével. A kutatócsoportban résztvevő oktatók és doktoranduszok nagyon inspiráló közeget nyújtanak számomra, mind szakmailag, mind emberileg, azonban titkon remélem, hogy tőlem is tanulhatnak egy-két érdekességet a tagok.  

Milyen feladatokat fogsz ellátni demonstrátori megbízásod alatt?

Néhány kisebb adminisztrációs teendő mellett magam is foglalkozhatok az újonnan induló kutatási témákkal, területekkel, amely azért is izgalmas, mivel az alapoktól kezdve beleláthatok a kutatás megtervezésének lépéseibe, a megvalósításba, valamint saját ötleteimet, a szakirodalomból kiolvasott hasznos információkat együtt szintén felvethetem a kutatással kapcsolatban.

Mik a hosszú távú célkitűzéseid? Mi a legnagyobb vágyad karrierépítés kapcsán?

Számomra a fő cél a tanítás. Mindenképpen szeretnék gyakorló pedagógusként működni az egyetem elvégzése után, ugyanakkor egyre jobban vonz a kutatás világa. Számos ösztönző példát láttam az egyetemen oktatók közül, akik a felsőoktatás mellett a közoktatásban is tanítottak, így karrierépítés szempontjából ezt sem tartom kizártnak esetemben, hogy hasonló módon, az oktatás ezen két szintjén magam is tanítsak.


Lőkös Laura

Lőkös Laura vagyok egyszerre első- és másodéves Neveléstudomány mesterszakos hallgató (Kora gyermekkor specializációról váltottam Színházi nevelés/színházpedagógia specializációra). A Neveléstudományi Intézet titkárságán vagyok demonstrátor. Fontos tudni rólam, hogy megszállottja vagyok a zokniknak, a gyűrűknek, és a telefontokoknak. Zenei irányból jövök, de mindenféle művészeti irány közel áll hozzám. Ezenkívül hatalmas (önismereti, pedagógiai) kártyajáték fan vagyok.

Ha három szóban össze kéne foglalnod, hogy mit jelent neked demonstrátornak lenni, mi lenne az a 3 szó? Miért?

Az első szó számomra a flexibilitás. Intézeti demonstrátornak lenni hatalmas megtiszteltetés és elképesztően izgalmas feladat, ugyanakkor a kutatócsoportok, az oktatók és a hallgatók közötti kommunikáció, a velük való együttműködés hatalmas rugalmasságot igényel, ezért nem árt, ha flexibilis vagy és végtelen türelmed van. A második szó, ami eszembe jut az a Közösség. Klisének hangozhat, de a Neveléstudományi Intézet dolgozói között az ember tényleg egy közösség részeként, már-már otthon érezni magát. Hálás vagyok nagyon, hogy én is részese lehetek ennek a csodacsapatnak – legfőképpen Csányi Kingának és Takács Nórinak, akik egy éve elviselnek engem és a random vihogásaimat. A harmadik szavam a diverzitás. Sokféle életúttal (másod- és harmadállással, ill. önkéntes projektekkel) rendelkező ember dolgozik nálunk, így mindig inspiráló számomra, amikor egy-egy munka vagy épp egy folyosó ad hoc módon alakult beszélgetés kapcsán ki-ki mesél valamit a saját szerelemprojektjéről, valamiről, amiben kiteljesedik az egyetemi pályafutásán kívül.

Mi motivált arra, hogy idén is jelentkezz demonstrátornak?

Intézeti demonstrátornak lenni azért izgalmas, mert nem egy specifikus területhez kapcsolódik, mint a kutatócsoportokhoz tartozó demonstrátori szerepkör, hanem változatos feladatok sokasága jellemzi, kezdve a poszterkészítéssel, a száguldó riporter szerepen át a rendezvények előkészítésének támogatásáig. Ez a fajta színes, adaptív légkör meghatározó, ezzel gyakran találkozunk bármely pedagógiai munkakör területén, így azt gondolom, hogy ha lexikális tudást nem is feltétlen, de skillek tekintetében nagyon sok tapasztalatot szerzek majd ezáltal.

Milyen elvárásokkal vágsz neki idén a demonstrátori posztnak?

Tavaly azt fogalmaztam meg magamnak, hogy a demonstrátori pozíció legyen egy jó motiváció arra, hogy végre megtanuljam rendesen beosztani az időm. A feladatok változatossága valóban sokat segített abban, hogy mostanra gördülékenyen menjen az időm (és ezáltal az életem) menedzselése, így idén egy magasabb célt szeretnék kitűzni magam elé. Mostanában sokat gondolkodom azon, hogy a tanulmányaimat doktori iskolában szeretném folytatni, de ehhez elengedhetetlen a megfelelő téma és konzulens megtalálása, így idén ehhez szeretnék közelebb kerülni.

Milyen kihívásokkal kell megküzdenie egy demonstrátornak?

Egyszerre lehetőségek tárháza és egyszerre kihívások sorozata demonstrátornak lenni. Sok-sok lehetőséget rejt magában, hisz ez a szerepkör betekintést enged a 4. emelet, a Neveléstudományi Intézetben dolgozóinak munkájába, kutatásaik és futó projektjeik rejtelmeibe, ezekhez csatlakozhatunk mi demonstrátorok. Kihívást jelenthet viszont az egyetemi követelmények és a demonstrátori feladatok összeegyeztetése, hiszen elfordul (legalább is velem), hogy annyira hajt egy feladat/projekt, hogy részben vagy egészben megfeledkezel az egyetemi teendőidről. 

Mik a hosszú távú célkitűzéseid? Mi a legnagyobb vágyad karrierépítés kapcsán?

A hosszútávú tervek között nagyon sok minden szerepel, többek között színházi nevelővé, később drámapedagógussá válás. Tudományos előmenetel szempontjából nagyon vonz a neveléstudomány területén belül még sok-sok téma a nevelésfilozófiáktól kezdve, a kora gyermekkori fejlődésen át a pedagógiai (kurrikulum-) fejlesztések területéig, így nem titkolt célom a doktori fokozat elérése. Nem szakmai szempontból pedig nagy vágyam, hogy legyen egyszer egy narancsfám és Szegeden is éljek (legalább egy pár évig).

Laura kapta a legjobb pedagógia BA szakdolgozat díját a 2021-2022. tanévben. Az 'Ez is Nevtud' podcastunk első adásában vele is beszélgetett Fehérvári Anikó.


Magyar Boglárka

Magyar Bogi vagyok, félig első, félig másodéves neveléstudomány mesterszakos hallgató, mivel specializációt váltottam, és ettől az évtől a színházpedeseket erősítem. A Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoport munkáját fogom segíteni, csakúgy, mint ahogy tavaly is tettem. Az egyik legfontosabb dolog, ami mostanában történt velem, hogy szeptemberben debütált a MU Színházban az első nagyobb rendezésem, aminek nagyon örülök. Ezen kívül imádom a zsiráfokat, szabadidőmben horgolok, és a FREEszfe kreatív írás osztályában, illetve a Fiatal Drámaírók Házában is megtalálható vagyok.

Ha három szóban össze kéne foglalnod, hogy mit jelent neked demonstrátornak lenni, mi lenne az a 3 szó? Miért?

Egyértelműen a fejlődés, kutatás és közösség. Fejlődés, hiszen olyan emberektől tanulhatok, akik nagyon sok tudással gazdagítanak, és akikre igazán jó felnézni. Kutatás, hiszen bepillantást nyerhetek abba, hogy pontosan hogyan is zajlanak a különböző kutatások adatfelvételei, hogyan alakul egy téma kézzelfogható eredményekké. Közösség, mert mindig, amikor felliftezek a negyedik emeletre, tudom, hogy bárki jön velem szembe, mosolyogni fog, és a kutatócsoportunk összes tagja is mindig kedvesen fogad. (Na meg a szemben lévő iroda ajtaja is mindig nyitva áll, így bármikor lepacsizhatok Laurával, vagy besegíthetek neki)

Milyen projektekben vettél részt az előző demonstrátori éved alatt? Hogyan járult hozzá ez a szakmai fejlődésedhez?

Előző tanévben több alkalommal is el tudtam jutni terepre kutatni, és közelebbről megismerkedtem a kognitív profil teszttel, melyet többször, többféle környezetben is felvettünk. A kutatócsoportban hallottam először a reziliencia fogalmáról is, ami már a legelső pillanatban, a nevtud sétán megfogott, így el is döntöttem, hogy az oktatási reziliencia kialakulásával szeretnék foglalkozni. A kutatócsoportban rengeteget beszélgetünk arról, mitől is lesz jó egy kutatás, milyen lehetőségek vannak, hogy a későbbiekben akár pályázatokon, tudományos versenyeken is részt vehessünk.

Milyen kihívásokkal kell megküzdenie egy demonstrátornak?

Számomra leginkább az idővel. A demonstrátorkodás elköteleződés, mely ráadásul egy egész évre szól. Ha az ember tényleg akarja csinálni és szereti, gyümölcsöző és nagyon élvezetes tud lenni, és nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az így szerzett tudás mennyi helyen felhasználható. Ettől függetlenül mindig érdemes bekalibrálni az időbeosztásunkba, mert ha az ember nem figyel, kettőt pislog, és máris megérkezik az év vége.

Idén milyen projektekben veszel részt? Hogyan fogod támogatni a kutatócsoport munkáját?

Idén sokféleképpen igyekszem helytállni majd. Egyrészt kezelni fogom a kutatócsoport Instagram oldalát, tovább segítem az eddigi projekteket, és megpróbálok bekapcsolódni más intézeti feladatokba is, hogy még többet tudjak fejlődni és segíteni.

Mik a jövőbeni terveid? Hol látod magad 3-5 év múlva?

Hát nyilván a Neveléstudományi Doktori Iskolában, és egy szabad, gondolkodásra és játszásra tanító színjátszó/dráma társulatban, mint szakmabeli


Miklós Bence

Miklós Bence negyedéves hallgató vagyok. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar, osztatlan tanárképzésén, biológia-kémia szakon tanulok. Erősségeim közé tartozik a hivatalos ügyek intézése, megbeszélések, programok szervezése és annak lebonyolítása. Érdeklődési körömbe tartozik a természettudomány azon belül is a környezetvédelem és az embertan, az orvostudomány, és a pszichológia. Hobbim a természetfotózás, a kertészkedés, valamint szeretek olvasni és zenét hallgatni.

Mi motivált arra, hogy idén is jelentkezz demonstrátornak?

Nagyon érdekel az oktatás kérdése a XXI. században, illetve szeretnék tanulni az oktatásban felmerülő jogokról.

Milyen projektekben vettél részt az előző demonstrátori éved alatt? Milyen élményekkel, tapasztalatokkal gazdagodtál?

Az elmúlt két tanévben kutatásszervezési feladatokat láttam el, adminisztratív teendőket intéztem, a Kürt Alapítványi Gimnáziummal tartottam folyamatosan a kapcsolatot, illetve az All Inc! Building LGBT friendly projekt keretében megjelent nemzetközi tanulmánykötet magyarországi fejezetének összeállításában dolgoztam. Szakmai fejlődésemet abban segítette, hogy hogyan tudok egy kisebb csoportot összefogni, a közös munkát megszervezni.

Idén milyen projektekben veszel részt? Hogyan fogod támogatni a kutatócsoport munkáját?

Terveim között szerepel az, hogy egy új projektekben az elejétől aktívan részt vegyek, valamint szívesen vállalnék kérdőívek készítését és a válaszok kiértékelését. Ezen kívül, ha lehetőség adódik rá, akkor további kutatásszervezési feladatokban is szívesen vállalok szerepet.

Milyen elvárásokkal vágsz neki a demonstrátori posztnak?

Nagyon lelkes vagyok, mert el lehet mélyülni egy-egy témában, így sok új ismeretre lehet szer tenni.

Mik a hosszú távú célkitűzéseid? Mi a legnagyobb vágyad karrierépítés kapcsán?

A biológia-kémia szak elvégzése után - a tanítás mellett mindenképpen szeretnék valamilyen kutatócsoportnál dolgozni, akár a Természettudományi Karon vagy a Pedagógiai és Pszichológia Kar keretein belül.