Publications

The 10 most important publications of the last 10 years

  1. Szivák, J., Lénárd, S., & Vámos, Á. (2018). Headmasters’ and non-headmasters’ pedagogical problems and their problem-solving. Pedacta, 8(1), 1-12. Retrieved from http://padi.psiedu.ubbcluj.ro/pedacta/article_8_1_1.pdf
  2. Fehérvári, A., Kopp, E., & Lénárd S. (2018). Innovative teachers in Hungarian schools. HERJ Hungarian Educational Research Journal, 8(3), 23-42. DOI: 10.14413/HERJ/8/3/3
  3. Szivák, J., Verderber É., & Vámos, Á. (2018). Reflective problem-solving of learning teachers. HERJ Hungarian Educational Research Journal, 8(3), 8-22. DOI: 10.14413/HERJ/8/3/2
  4. Rapos, N., Gaskó, K., Kálmán, O., & Mészáros, Gy. (2011). Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI). Retrieved from http://mek.oszk.hu/13000/13021/13021.pdf
  5. Vámos, Á. (2017). Hungarian-Russian bilingual schools in Hungary during the Soviet occupation (1945-1989). Paedagogica Historica, 53(4), 301-319. DOI: 10.1080/00309230.2017.1349158
  6. Tóth-Pjeczka, K., Rapos, N., & Szivák, J. (2018). The factors of teacher collaboration impacting on local level. In A. Fehérvári (ed.), A Borsszem Jankótól Bolognáig - Neveléstudományi tanulmányok (pp. 141-161). Budapest: ELTE PPK - L’Harmattan Kiadó.
  7. Csík, O., Horváth, L., Misley, H., Nagy, K., & Verderber, É. (2016). The business canvas model as a tool for assessing curriculum implementation effectiveness in a Hungarian private secondary school. In T. J. Karlovitz & J. Torgyik (eds.), Some issues in pedagogy and methodology (pp. 141-152). Komárno: International Research Institute. DOI: 10.18427/iri-2016-0075
  8. Busi, E., Prekopa, D., & Tókos, K. (2015). Magyarországi tapasztalatok elemzése a tanítási és az összefüggő egyéni gyakorlat terén. In N. Rapos, E. Kopp (eds.), A tanárképzés megújítása (pp. 149-172). Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. Retrieved from http://www.eltereader.hu/media/2015/11/Tanarkepzes_megujitasa_READER.pdf
  9. Vámos, Á., & Lénárd, S. (2012). Képzési program és szervezet a magyar felsőoktatás bolognai folyamatában: A Babe-projekt 2006-2011. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. Szerzők: Dóczi-Vámos, G., Gaskó, K., Kálmán, O., Kopp, E., Lénárd, S., Lukács, I., Rapos, N., Szivák, J., & Vámos, Á.
  10. Rapos, N., & Kopp, E. (2015). A tanárképzés megújítása. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. Retrieved from http://www.eltereader.hu/media/2015/11/Tanarkepzes_megujitasa_READER.pdf Szerzők: Czető, K., Jászné Kajmándi, M., Horváth, L., Kálmán, O., Kopp, E., Kovács, I. V., Lénárd, S., Mészáros, Gy., Prekopa, D., Rapos, N., Seresné Busi, E., Szivák, J., Tillmann, M., & Tókos, K.