Kutatási témák, projektek
Kutatási témák
- A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén
- Digitális kompetenciák a tanárképzésben
- Tehetséggondozás a pedagógusképzésben
- Pedagógiai innovációk támogatása a köznevelésben
- Orientációs év bevezetése a szakképzésbe - Pilot program (Göd Piarista Szakképzés)
- A szakmapolitikai elvárások értelmezése a mesterpedagógus programokban
- Kétnyelvű képzés, kétnyelvű iskolák, óvodák kutatása
- Egyházi iskolák, református iskolák
- Nemzetközi óvodák kutatása
- Óvodai szervezeti kultúra vizsgálatok
- Tanárképzési programok összehasonlító elemzése
- Tanári kompetenciák fejlődése a tanárképzésben
- Tehetségkutatás – tehetséges tanulókat támogató tanulási környezet
- A pedagógusok reflektív gondolkodása és gyakorlata
- Interkulturális pedagógusközösségek működése
- Marketing a köz- és felsőoktatásban
- Oktatási intézmények online és offline kommunikációs tevékenysége
- Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben
- A pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztési lehetőségei
- Digitális technológiával támogatott tanulás és tanítás
- Mentorok tanulása
- Tanárok szakmai fejlődését támogató intézményi háttér
- Videóval támogatott felidézés
- Kutatásalapú tanárképzés
- Diákok olvasási szokásai és a kötelező olvasmányok
- Intézményvezetői nézetek a tanárok együttműködő tanulásáról
Az elmúlt 3 évben elnyert pályázatok:
- A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén (NKFIH, vezető: Halász Gábor, 2018-)
- EFOP 3.1.2./16-2016-0000: A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából – Komplex Alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben (vezető: Szivák Judit, 2017-)
- TÁMOP 3.1.5./12-2012-0001: A pedagógusminősítési rendszer kiegészítése, kipróbálása és korrigálása (vezető: Szivák Judit)
- TÁMOP 4.1.2. B2-13/1: Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok továbbfejlesztése és kiszélesítése (pillérvezető: Rapos Nóra, Szivák Judit, 2014-2016)
- Erasmus+ Key Action 2 - Stratégiai partnerségek/felsőoktatási projektek 2015: In Out – Building Bridges in Teacher Education (vezető: Kopp Erika, 2015-2018)
- Erasmus+ Key Action 2 - Stratégiai partnerségek/felsőoktatási projektek 2018: Promoting Inclusion in Society Through Education: Professional Dilemmas in Practice (PROMISE) (vezető: Kopp Erika 2018-)
- Erasmus+ Key Action 2 - Stratégiai partnerségek/felsőoktatási projektek 2018: ReImagining Creative Democracy in Teacher Education (ReCreaDe) (vezető: Kopp Erika, 2018-)
- EFOP-3.4.3.-16-2016-00011: A felsőoktatás hozzáférhetőségének javítása, komplex fenntartható tanulástámogatási környezet kialakítása, az oktatás innovatív megújítása az ELTE telephelyein (2018-)
- Horizon 2020 Marie Sklodowska-Curie 676452: European Doctorate in Teacher Education (EDiTE): Transformative Teacher Learning for Better Student Learning within an Emerging European Context (vezető: Halász Gábor, 2015-)