A tanulási-tanítási folyamat megújítása a mesterséges intelligencia eszközök alkalmazásával

A tanulási-tanítási folyamat megújítása a mesterséges intelligencia eszközök alkalmazásával

A tanulási-tanítási folyamat megújítása a mesterséges intelligencia eszközök alkalmazásával

Projekt azonosító: 22410227

Támogató: Visegrádi Alap

Megvalósítási időszak: 2024-2025

 

Konzorciumvezető: University of West Bohemia, Csehország (doc. PaedDr. Ludvík EGER, CSc)

Partnerek

A projekt bemutatása

A mesterséges intelligencia (MI) egyre fontosabb eszközzé válik az oktatásban. Az MI képes forradalmasítani az oktatási szektort azáltal, hogy javítja a tanulási élményeket, támogatja az oktatókat és személyre szabottabb tanulási lehetőségeket kínál a tanulók számára. Az MI használatának hozzáadott értéke különösen szembetűnő a digitális írástudás fejlesztésében, a kritikus gondolkodási készségek erősítésében, valamint a diákok jövőbeli munkákra és karrierjük sikerére való felkészítésében.

Azonban hiányosak az információk a megfelelő MI alkalmazásokról, és az oktatók és tanulók digitális készségei sem elégségesek. Ezenkívül az egyetemek számos kihívással szembesülnek az AI oktatási folyamatba való beépítése során. Ezért ez a kutatási projekt olyan tevékenységek elindításában és végrehajtásában segít, amelyek lehetővé teszik az oktatói közösségek számára az MI eszközök hatékony használatát.

Furthermore, there is also a lack of a platform for sharing information and experience with AI between higher education institutions in Central Europe. In this aspect, the proposed project and its desired outcomes are connected to the main mission of this organisation and the project partners universities from V4 countries.

Továbbá hiányzik egy platform, amely lehetővé tenné az MI-vel kapcsolatos információk és tapasztalatok megosztását a közép-európai felsőoktatási intézmények között. E tekintetben a projekt és annak tervezett eredményei összhangban állnak a V4-országok egyetemi partnereinek céljaival.

A projekt tervezett eredményei (események, termékek, tevékenységek):

  • hozzájárulnak a V4 régió fenntartható együttműködéséhez,
  • javítják a részt vevő egyetemek és más gyakorlati szereplők közötti kölcsönös ismereteket,
  • elősegítik a V4 együttműködést, különös tekintettel az oktatás területére,
  • támogatják az ehhez a komplex és aktuális feladathoz szükséges interdiszciplináris megoldást és szektorközi együttműködést.

A projekt oktatási elemeket is tartalmaz, amelyek keretében átfogó tananyagegységek kerülnek kidolgozásra. Ezek a tananyagok angolul és négy nemzeti nyelven nyílt hozzáférésű módon elérhetők lesznek. A didaktikai anyagok – beleértve az esettanulmányokat – lehetővé teszik az MI eszközök szükséges bevezetését a tanulók és oktatók számára, ezáltal segítve kompetenciáik innovatív módon történő fejlesztését.