Digitális Transzformáció az Oktatásban Kutatócsoport
Digitális Transzformáció az Oktatásban Kutatócsoport
A kutatócsoport érdeklődésének középpontjában azok a rendszer-, szervezet- és egyéni-szintű alkalmazkodási és tanulási mintázatok állnak, amelyek segítségével megragadható, hogyan reagál az oktatási szektor a digitális transzformáció (különös tekintettel a mesterséges intelligencia) kihívásaira. Kutatásaik interdiszciplináris szemléletben, neveléstudományi, szervezet- és innovációelméleti perspektívából értelmezik és elemzik digitális oktatási innovációk pedagógiailag tudatos integrációját az egyéni pedagógiai gyakorlatba, illetve ezek hatását az oktatási szervezetek, rendszerek, fejlesztések és szakpolitikák tervezésére és megvalósítására/működtetésére. Egyaránt vizsgálják a digitális oktatási innovációk keletkezésének, elfogadásának, terjesztésének, terjedésének és hasznosíthatóságának társas, technikai és pedagógiai aspektusait, illetve ezen folyamatokban részt vevő ágensek sajátosságait. Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy kutatási eredményeinket visszaforgassák az oktatási gyakorlatba, illetve az alapkutatások mellett gyakorlati kutatásokkal is támogassuk az oktatási rendszer szereplőit.