Mintaórák

Mintaórák

Az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából kiemelt projekt (2017-2021) keretében a tanárképzés fejlesztéséhez kapcsolódó feladatok teljesítésének eredményeként elkészült 5 mintaóra felvétele az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnáziumában.

ETIKA 6. ÉVFOLYAM, ELŐÍTÉLETEK, SZTEREOTÍPIÁK

vezetőtanár: Farkas Andrea

(hossz: 1:03:23)

kulcsszavak: #Előítélet #Sztereotípia #Holokauszt #Véleményalkotás #Közösségformálás #RJR modell #Frontális beszélgetés #Élménypedagógia #Motiváció #Jósláskártya #Crocus projekt #Tanári kommunikáció #Reflexió

A képre kattintva tudja a filmet megnézni.

 

Kapcsolódó tanári segédanyagok:

Óraterv

Etika - tematikus terv

Előítélet-ppt


MATEMATIKA 7. évfolyam, A hatványozás azonosságai

vezetőtanár: Iványiné Harró Ágota

(hossz: 1:18:53)

kulcsszavak:#RJR modell #Egyéni munka #Páros munka #Kooperatív csoportmunka #Problémamegoldás #Tanulástámogató értékelés #Önértékelés #IKT eszközök alkalmazása #Tanári kommunikáció #Tanárszerep #Szervezési keretek

A képre kattintva tudja a filmet megnézni.

Kapcsolódó tanári segédanyagok:

Óravázlat

Egyéni feladatlapok

Páros feladatlapok

Csoportos feladatlapok

Hatványtáblázat

Kvízkérdések

Kártyakészlet-1

Kártyakészlet-2

 


KÉMIA 7. évfolyam, A kémiai jelölések változása a régmúlttól napjainkig

vezetőtanár: Paulovits Ferenc

(hossz:1:11:36)

kulcsszavak: #Alkímia #Kémiai jelrendszer #Kémiai jelölések #Vegyjel #Képlet #RJR modell #Kooperatív csoportmunka #Véleményalkotás #Problémamegoldás #Szövegértés fejlesztése #Fejlesztő értékelés #Tanári kommunikáció #Tanárszerep #Szervezési keretek

A képre kattintva tudja a filmet megnézni.

Kapcsolódó tanári segédanyagok:

Bemutató - A kémiai jelölések változása a régmúlttól napjainkig

Óravázlat

Feladatlap csoportmunkához

Tanulói értékelőlap

Borítékok tartalma


TÖRTÉNELEM ÉS ÁLLAMPOLGÁRI ISMERETEK 9. ÉVFOLYAM, A TATÁRJÁRÁS II.

az óratervet készítő hallgató: Nikl Ágnes Dorottya

vezetőtanár: Ispánovity Márta

(hossz:1:48:35)

kulcsszavak: #RJR modell #Tervezés #Motiválás #Szövegértés fejlesztése #Véleményalkotás #Problémamegoldás #Interaktív tábla alkalmazása #Tanárjelölt #Tanárszerep #Tanári kommunikáció #Mentortanári támogatás #Reflektív beszélgetés

A képre kattintva tudja a filmet megnézni.

Kapcsolódó tanári segédanyagok:

Óraterv


IRODALOM 11. évfolyam, Petőfi Sándor forradalmi látomásköltészete

az órát tervező hallgató: Szécsi Kata

vezetőtanár: Dr. Garam Ágnes

(hossz: 1:38:55)

kulcsszavak:

#RJR modell #Tervezés #Elemzési szempontok #Motiválás #Véleményalkotás #Kooperatív csoportmunka #Tanárjelölt #Tanárszerep #Tanári kommunikáció #Kérdésfelvetés, kérdezési technika #Elemzés #Tanári kommunikáció #Mentortanári támogatás #Reflektív beszélgetés#Pályakezdés-önértékelés

A képre kattintva tudja a filmet megnézni.

Kapcsolódó tanári segédanyagok:

Óraterv

Petőfi forradalmi látomásköltészete - ppt

Petőfi forradalmi látomásversek