Oktatásfejlesztés és -menedzsment

Oktatásfejlesztés és -menedzsment specializáció

Az oktatásfejlesztés és -menedzsment specializáció a korábbi intézményfejlesztés és felsőoktatás-pedagógia specializációk hagyományaira építve jött létre, s először a 2024/25-ös tanévben indul.

Az oktatásfejlesztés és -menedzsment specializáció a neveléstudományi mesterképzés keretében arra törekszik, hogy a hallgatókat széleskörű készségekkel és ismeretekkel vértezze fel, amelyek lehetővé teszik számukra az oktatási innovációk hatékony támogatását. A specializáció fő célja, hogy olyan oktatási szakértőket képezzen, akik otthonosan mozognak az oktatási intézmények vezetésének művészetében és tudományában, valamint az oktatási programok fejlesztésében és az innovatív oktatási projektek megvalósításában. A képzés során a hallgatók alapvető betekintést nyernek az oktatásmenedzsment aktuális kérdéseibe és trendjeibe, mind hazai, mind nemzetközi szinten, és megismerik a pedagógiai gyakorlatok, az oktatási intézmények vezetése, valamint a külső társadalmi, gazdasági és politikai befolyásoló tényezők közötti bonyolult kapcsolatrendszert.

A specializáció célja, hogy elmélyítse a hallgatók tudását a tudásmenedzsment, a stratégiai szervezeti tanulás és a minőségirányítás területén az oktatási szektorra vonatkozóan. A gyakorlatok során a hallgatók elsajátítják az oktatási intézmények diagnosztizálásának módszereit, problémákat azonosítanak, és képesek lesznek kifejleszteni az adott oktatási környezethez igazodó stratégiai megoldásokat. A specializáció kiemelt figyelmet fordít az adatvezérelt döntéshozatal jelentőségére az oktatásban, a személyes és szakmai hatékonyság fejlesztésére, valamint azokra a vállalkozói készségekre, amelyek elengedhetetlenek a fenntartható és befogadó oktatási megoldások kialakításához. Ez az integrált megközelítés garantálja, hogy a végzett hallgatók készen álljanak arra, hogy innovatív gyakorlatokat és hatékony menedzsment-technikákat alkalmazva formálják és irányítsák az oktatás folyamatosan változó világát.

A specializáció felelőse: Dr. Horváth László

 

 

A specializáció felépítése

 

1. félév

2. félév

3. félév

4. félév

Bevezetés

EDUM24-EDM-101 - Aktuális kérdések és trendek az oktatásfejlesztés és -menedzsment területén

(Tárgyfelelős: Dr. Lénárd Sándor)

 

 

 

Elméleti alapozás

 

EDUM24-EDM-102 - Oktatási intézmények vezetése, szervezése és kormányzása

(Tárgyfelelős: Dr. Rónay Zoltán)

EDUM24-EDM-109 - Mérés és értékelés: adatvezérelt döntéshozás az oktatásban

(Tárgyfelelős: Dr. Kopp Erika)

 

Komplex gyakorlat

 

Komplex gyakorlat 1 - Intézményfejlesztés:

  • EDUM24-EDM-103 - Tudásmenedzsment és stratégiai szervezeti tanulás

(Tárgyfelelős: Dr. Horváth László)

  • EDUM24-EDM-104 - Oktatás(i szervezet)fejlesztési projektek implementációja

(Tárgyfelelős: Dr. Kopp Erika)

Komplex gyakorlat 2 - Programfejlesztés:

  • EDUM24-EDM-106 - Oktatásfejlesztés és innováció

(Tárgyfelelős: Dr. Kálmán Orsolya)

  • EDUM24-EDM-107 – Programfejlesztés

(Tárgyfelelős: Dr. Kálmán Orsolya)

 

Tréning

 

EDUM24-EDM-105 -

Tréning 1: Szakmai fejlődés támogatása

(Tárgyfelelős: Dr. Rapos Nóra)

EDUM24-EDM-108 -

Tréning 2: Személyes hatékonyságfejlesztés

(Tárgyfelelős: Dr. Bajzáth Angéla)

EDUM24-EDM-110 -

EdVentures: Vállalkozás az oktatási szektorban

(Tárgyfelelős: Dr. Horváth László)

Szakmai gyakorlat

 

 

 

EDUM24-EDM-111 -

Szakmai gyakorlat (oktatásfejlesztés és -menedzsment)

(Szakmai gyakorlat felelős: Dr. Horváth László)

Szakdolgozat

 

Szakdolgozati témabejelentés következő év tavaszi záróvizsgához: május 15.

 

Szakdolgozat leadás: április 20.

Szabadon választható tárgyak

6 kredit értékben