Oktatásfejlesztés és -menedzsment
Oktatásfejlesztés és -menedzsment specializáció
Az oktatásfejlesztés és -menedzsment specializáció a korábbi intézményfejlesztés és felsőoktatás-pedagógia specializációk hagyományaira építve jött létre, s először a 2024/25-ös tanévben indul.
Az oktatásfejlesztés és -menedzsment specializáció a neveléstudományi mesterképzés keretében arra törekszik, hogy a hallgatókat széleskörű készségekkel és ismeretekkel vértezze fel, amelyek lehetővé teszik számukra az oktatási innovációk hatékony támogatását. A specializáció fő célja, hogy olyan oktatási szakértőket képezzen, akik otthonosan mozognak az oktatási intézmények vezetésének művészetében és tudományában, valamint az oktatási programok fejlesztésében és az innovatív oktatási projektek megvalósításában. A képzés során a hallgatók alapvető betekintést nyernek az oktatásmenedzsment aktuális kérdéseibe és trendjeibe, mind hazai, mind nemzetközi szinten, és megismerik a pedagógiai gyakorlatok, az oktatási intézmények vezetése, valamint a külső társadalmi, gazdasági és politikai befolyásoló tényezők közötti bonyolult kapcsolatrendszert.
A specializáció célja, hogy elmélyítse a hallgatók tudását a tudásmenedzsment, a stratégiai szervezeti tanulás és a minőségirányítás területén az oktatási szektorra vonatkozóan. A gyakorlatok során a hallgatók elsajátítják az oktatási intézmények diagnosztizálásának módszereit, problémákat azonosítanak, és képesek lesznek kifejleszteni az adott oktatási környezethez igazodó stratégiai megoldásokat. A specializáció kiemelt figyelmet fordít az adatvezérelt döntéshozatal jelentőségére az oktatásban, a személyes és szakmai hatékonyság fejlesztésére, valamint azokra a vállalkozói készségekre, amelyek elengedhetetlenek a fenntartható és befogadó oktatási megoldások kialakításához. Ez az integrált megközelítés garantálja, hogy a végzett hallgatók készen álljanak arra, hogy innovatív gyakorlatokat és hatékony menedzsment-technikákat alkalmazva formálják és irányítsák az oktatás folyamatosan változó világát.
A specializáció felelőse: Dr. Horváth László
A specializáció felépítése
|
1. félév |
2. félév |
3. félév |
4. félév |
Bevezetés |
EDUM24-EDM-101 - Aktuális kérdések és trendek az oktatásfejlesztés és -menedzsment területén (Tárgyfelelős: Dr. Lénárd Sándor) |
|
|
|
Elméleti alapozás |
|
EDUM24-EDM-102 - Oktatási intézmények vezetése, szervezése és kormányzása (Tárgyfelelős: Dr. Rónay Zoltán) |
EDUM24-EDM-109 - Mérés és értékelés: adatvezérelt döntéshozás az oktatásban (Tárgyfelelős: Dr. Kopp Erika) |
|
Komplex gyakorlat |
|
Komplex gyakorlat 1 - Intézményfejlesztés:
(Tárgyfelelős: Dr. Horváth László)
(Tárgyfelelős: Dr. Kopp Erika) |
Komplex gyakorlat 2 - Programfejlesztés:
(Tárgyfelelős: Dr. Kálmán Orsolya)
(Tárgyfelelős: Dr. Kálmán Orsolya) |
|
Tréning |
|
EDUM24-EDM-105 - Tréning 1: Szakmai fejlődés támogatása (Tárgyfelelős: Dr. Rapos Nóra) |
EDUM24-EDM-108 - Tréning 2: Személyes hatékonyságfejlesztés (Tárgyfelelős: Dr. Bajzáth Angéla) |
EDUM24-EDM-110 - EdVentures: Vállalkozás az oktatási szektorban (Tárgyfelelős: Dr. Horváth László) |
Szakmai gyakorlat |
|
|
|
EDUM24-EDM-111 - Szakmai gyakorlat (oktatásfejlesztés és -menedzsment) (Szakmai gyakorlat felelős: Dr. Horváth László) |
Szakdolgozat |
|
Szakdolgozati témabejelentés következő év tavaszi záróvizsgához: május 15. |
|
Szakdolgozat leadás: április 20. |
Szabadon választható tárgyak |
6 kredit értékben |