Projektek

Projektek

ReCreaDe - Reimagining Creative Democracy

A ReCreaDe projekt a demokrácia és sokszínűség témakörével foglalkozik. Célja, hogy a tanárképzésben résztvevők között kritikus párbeszédet indítson el, segítse a résztvevőket a demokrácia és az oktatás kapcsolatának felfedezésében. A projektben a következő partnerekkel dolgozunk: Chester Egyetem, Linköping Egyetem, Europa Flensburg Egyetem, Jyväskylä Egyetem, Malaga Egyetem, Tanárképző Főiskola és Egyetem Bécs, Tartu Egyetem. A projekt során a csapat több intenzív programot szervez, amelyen a részt vevő intézmények tanárjelöltjei (intézményenként 4 fő) és a projektbe bekapcsolódó oktatók 10 napig közösen, interdiszciplináris módszereket alkalmazva tanulnak, melyek elősegítik a tanárjelöltek kritikus gondolkodásának fejlődését, és erősítik elkötelezettségüket a demokratikus szerepvállalás iránt. A projekt során számos produktum is készül: a ReCreaDe programok során elkészült hallgatói munkák, a tananyagok offline és online tárháza, ezek elérhetők a projekt honlapján.


Promise - Promoting Inclusion in Society through Education: Professional Dilemmas in Practice

A PROMISE projekt (Az inklúzió elősegítése a társadalomban az oktatáson keresztül) partnerei (Carnegie School of Education, Leeds Beckett University, Institute of Education, ELTE Eötvös Loránd University, ZRSŠ Slovenia National Education Institute of Slovenia, PLATO, Educational Research Centre, Leiden University, School of Education, University of Aberdeen, Fontys University of Applied Sciences, SAF Tübingen, Center for pre-service and in-service teacher training) az Európában praktizáló tanárok, gyakorló tanárjelöltek és vezetők az inklúzióval kapcsolatos aktuális szakmai kérdéseire és dilemmáit kutatta fel és gyűjtötte össze.

A kutatók  ezeket módszeresen kategorizálták és szakirodalmi háttérre támaszkodva, több lehetséges szakmai megoldást kínáltak. A projekt eredménye, egy online interaktív platform. A weboldalon elérhetőek a kérdések és a szakmai válaszok, a hozzájuk kapcsolódó és a feldolgozást segítő eszközök ”vignettek” formájában. A feldolgozott témák a didaktikai kérdésektől egészen a magatartási problémákig terjednek. Ugyanakkor minden “vignette” a közös gondolkodásra, a segítség kérésre és az együttműködésre ösztönzi a használót. A projekt keretében az ELTE-PPK NI-ben a távoktatás alatt pilot-kutatás is készült 2020 tavaszán. Továbbképzések résztvevői tesztelték a “vignettek” használhatóságát és véleményükkel formálták a végső produktumot, a weboldalt.


Rapide - Reimagining Positive Direction for Education

A projekt célja, hogy támogassa a pedagógusokat a távolléti oktatás során és azt követően kialakult helyzetek kezelésében, megoldási módok keresésében. A projekt másik célja, hogy olyan együttműködési példákat, megoldásokat mutasson meg a tanulók családjai és a közösségben lévő egyéb partnerek számára -a távolléti  oktatás során -, melynek segítségével sikerülhet hatékony és befogadó digitális tanulási lehetőségeket kialakítani. A projekt tervezett eredményei: interaktív tanulási források és  interaktív online eszköztár létrehozása. Ezek a tanárok, iskolai segítők és a szélesebb érintetti csoport, például a szülők számára szól.

A Rapide projekt nem csupán a kijelölt eredmények elérésére törekszik, de a kidolgozott eszközök és források mellett még négy különböző eseményt, projekt napokat szerveznek meg a részt vevő kutatók, ahol kitűzött cél a közös párbeszéd a színes partneri körrel és a kooperáció egymással.


Tanárképzési programok összehasonlító elemzése

Milyen a mai tanárképzés? Milyen közös pontok és ellentétek vannak különböző országok képzési terveiben? Jelen kutatás hasonló kérdéskörben vizsgálódik. A kutatás hét doktori hallgató munkáját foglalja magában. A kutatásnak két célja van: 1) A tanárképzési elemek összehasonlító elemzése, hat országban (Azerbajdzsán, Mianmar, Irán, Etiópia, Kazahsztán, Magyarország) a tanárképzési dokumentumok vizsgálata alapján. 2) A tanárképző dokumentumok összehasonlító elemzési módszertanának és a módszertan részletes leírásának kifejlesztése.

Az adatok forrása az adott ország tanárképzésre vonatkozó szabályozási dokumentumai, a tanárképző programok hálótervei és kurzus leírások. Várható eredmények: 1) az Edite programon belül kereshető és strukturált adatbázis létrehozása, amely tartalmazza a kutatásba bevont országok tanárképzési dokumentumait, 2) fogalomtár több nyelven, 3) a tanárképzési dokumentumok elemzésére szolgáló módszertan közzététele egy digitális útmutató segítségével és 4) az összegyűjtött dokumentumok összehasonlító elemzése.