Publikációk és konferenciák
Publikációk és konferenciák
Az elmúlt 5 év kiemelt publikációi
- Chrappán, M., Kopp, E., Pesti, Cs. (2020). Initial teacher education in Hungary: Issues, Policies, Practices. Eastern European Journal of Transnational Relations 4(1) 49–74.
- Czirfusz, D., Misley, H., Horváth, L. (2020). A digitális munkarend tapasztalatai a magyar közoktatásban. Opus Et Educatio: Munka és Nevelés 7(3), 220–229. Fehérvári, A., Tókos, K., Rapos, N., Szivák, J., Lénárd, S., Szabó, L., Paksi, B., Széll, K. (2020). A lemorzsolódás iskolai és tanulói tényezői. In Varga, A.; Andl, H., Molnár-Kovács, Zs. (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2019: Neveléstudomány: Horizontok és dialógusok (47–56), MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, PTE BTK Neveléstudományi Intézet. Internetes elérés:
- Horváth, L., Lencse-Csík, O., Misley, H., Nagy, K. & Verderber, É. (2018). Az AKG mint innovatív tanulási környezet: Kutatási beszámoló az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Pedagógiai Programjának beválásvizsgálatáról. Akadémiai Kiadó. Internetes elérés:
- Horváth, L., Misley, H., Hülber, L., Papp-Danka, A., M. Pintér, T. & Dringó-Horváth, I.(2020). Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre. Neveléstudomány - Oktatás, kutatás, innováció (8)2, 5–25)
- Kopp, E. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása az oktatási rendszer szintjén. Neveléstudomány: Oktatás Kutatás Innováció 8(1), 62–82.
- Kovács, I. J.; Szivák, J. & Czachesz, E. (2021). How do Master Teachers Plan to Renew Early Childhood Education in Hungary?: The five-year plans of the Master Programmes and their Implementations. Hungarian Educational Research Journal (HERJ) 11(1), 43–60.
- Lénárd S., Kovács I., Tóth-Pjeczka, K. & Urbán, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését befolyásoló szervezeti tényezők. Neveléstudomány: Oktatás – Kutatás – Innováció 8(1), 46–61.
- Lénárd S., Rapos N., (2009). Fejlesztő értékelés. Gondolat Kiadó.
- Lénárd, S. (2016). Az eredményes iskolavezetés és tanulás a szervezetben. In Vámos, Á. (szerk.), Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. ELTE Eötvös Kiadó, 167–190.
- Lukács, I. & Derényi, A. (szerk.) (2017). Kézikönyv a képzési programok tanulási eredményeken alapuló fejlesztéséhez, felülvizsgálatához. Oktatási Hivatal.
- Misley, H. & Vámos, Á. (2017). Marketing a felsőoktatásban: Weboldalak elemzési szempontrendszere a magyar és nemzetközi szakirodalom alapján. Magyar Pedagógia 117(4), 365–380.
- Pesti C., Rapos N., Nagy K., & Bohán M. (2017). Analysis of Learning Outcome-based Teacher Training Programmes – Development Experiences in Hungary. Acta Paedagogica Vilnensia 38, 58–76.
- Rapos, N. & Kopp, E. (szerk.) (2015). A tanárképzés megújítása - 2015. ELTE Eötvös Kiadó.
- Rapos, N. (2016). A támogatás értelmezései a személyes szakmai életúton, In: Vámos, Ágnes (szerk.) Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. ELTE Eötvös Kiadó. 79–102.
- Rapos, N., Bükki, E., Gazdag, E., Nagy, K. & Tókos, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások. Neveléstudomány: Oktatás – Kitatás – Innováció 8(1), 28–45. https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.2
- Rapos, N., Gaskó, K., Kálmán, O. & Mészáros, Gy. (2011). Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI).
- Szivák J., Lénárd S. & Vámos Á. (2018). Headmasters’ and Non-headmasters’ Pedagogical Problems and Their Problem-solving. PedActa 8(1), 1–12.
- Szivák, J., Kálmán, O., Pesti, Cs., Rapos, N. & Vámos, Á. (2020) A pedagógus professzió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében Iskolakultúra: Pedagógusok Szakmai-Tudományos Folyóirata, 30(10), 3–24.
- Szivák, Judit; Pesti, Csilla (szerk.) A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus-programok tükrében, ELTE PPK, L'Harmattan Kiadó.
- Tókos, K., Rapos, N., Szivák, J., Lénárd, S. & T. Kárász, J. (2020) Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata. Iskolakultúra: Pedagógusok Szakmai-Tudományos Folyóirata 30(8), 41–61.
- Tóth-Mózer, Sz.& Misley, H. (2019). Digitális eszközök integrálása az oktatásba: Jó gyakorlatokkal, tantárgyi példákkal, modern eszközlistával. Eötvös Loránd Tudományegyetem.
- Tóth-Pjeczka, K., Rapos, N. & Szivák, J. (2020): A hivatásbeli együttműködés mint a szakmai megújulás tere. Intézményi esettanulmány a Carl Rogers Személyközpont Óvoda és Általános Iskolában megvalósuló tanári együttműködésről. In Dobos, O. (szerk.): „Úgy néztem magamra mindig, mind csodára nézni illik” – A Rogers Iskola csodája (77–107). Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
- Tóth-Pjeczka, K.; Rapos, N., Szivák, J.(2019): Components, Models and Operational Mechanisms of Teacher Collaboration. In: Kowalczuk-Walędziak, M., Korzeniecka-Bondar, A., Danilewicz, W. & Lauwers, G. (szerk.) Rethinking Teacher Education for the 21st Century: Trends, challenges and new directions (283–299). Verlag Barbara Budrich.
Hazai és nemzetközi konferenciák
Országos Neveléstudományi Konferencia
XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2020
- Halász Gábor, Rapos Nóra, Fehérvári Anikó, Szivák Judit, Tókos Katalin & Bükki Eszter: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplex kutatási megközelítése
- Horváth László, Misley Helga, Muth-Fazekas Ágnes & Némethné Tóth Ágnes: Alkalmazkodási stratégiák a felsőoktatásban a vészhelyzeti távolléti oktatáshoz - egy kari pilot tapasztalatai
- Kovács Ivett, Szivák Judit & Czachesz Erzsébet: A mesterpedagógus fokozat és a folyamatos szakmai fejlődés jellemzői óvodapedagógusok nézőpontjából
- Lénárd Sándor & Szivák Judit: Komplex folyamatba ágyazott képzés a lemorzsolódás csökkentéséért
- Lénárd Sándor & Valaczka János: A személyközpontú támogatás, az egyéni tanulási utak pedagógiája az orientációs szakaszban
- Nagy Krisztina: A mentorok tanulása és folyamatos szakmai fejlődése
- Nagy Krisztina: Hogyan támogathatja pedagógus kollégáinak tanulását a nevelőtestületben dolgozó mentor a lemorzsolódás csökkentése érdekében?
- Salát Magdolna, Lénárd Sándor, Eszes Fruzsina, Kardos Dorottya & Pálvölgyi Lajos: Dilemmák és megoldások a hallgatók tanulásában a távolléti oktatás időszakában
- T. Kárász Judit & Takács Szabolcs: Nyílt és zárt végű itemek összehasonlító elemzése az országos kompetenciamérés 2017. évi adatainak segítségével
- Tókos Katalin, Rapos Nóra, Szivák Judit, Lénárd Sándor & T. Kárász Judit: Osztálytermi tanulási környezet vizsgálata
- Kopp Erika, Kálmán Orsolya, Mhairi C. Beaton: Határátlépés és inklúzió – tanárok tanulásának támogatása
XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2019
- Misley Helga: Az online reprezentáció szerepe a felsőoktatási marketingben. Mit üzennek és kinek szólnak a felsőoktatási intézmények online felületei?
- Nagy Krisztina, Gazdag Emma, Szivák Judit & Rapos Nóra: Mentorok mint kollaboratív kutatótanárok?
- Tókos Katalin, Rapos Nóra, Lénárd Sándor & Szivák Judit: Tanulási környezet és a lemorzsolódás összefüggései a vizsgált iskolákban
- Tóth-Pjeczka Katalin, Rapos Nóra &. Szivák Judit: Az intézményvezetők szerepe a tanárok professzionális együttműködésének támogatásában
Digitális Tér Konferencia
Digitális Tér Konferencia 2020
- Bereczki Enikő Orsolya, Misley, Helga & Rausch Attila: Oktatástechnológia a kutatási eredményekre alapozott tanárképzésben.
- Czirfusz Dóra, Horváth László & Misley Helga: A digitális oktatás tapasztalatai a köznevelésben – az email hegyeken is túl.
Digitális pedagógus és digitális nemzedék konferencia 2016
- Tóth-Pjeczka Katalin: Az együttműködéstől a kollaboratív tanulásig.
Az Európai Tanárképzők Szövetsége (ATEE) konferenciái
- Kopp Erika: Building bridges between learning spaces in an Intensive Programme. ATEE Annual Conference 2019.
- Pesti Csilla, Nagy Krisztina & Rapos Nóra: The Role of Training Programs in the Preparation for Collaboration and Autonomy in Reflection of CPD. ATEE-JURE Conference, Tampere
- Szivák Judit, Gazdag Emma &Nagy Krisztina : The impact of video stimulated recall on novice teachers’ commitment to continuous professional development. ATEE Winter Conference 2018
- Tóth-Pjeczka Katalin, Rapos Nóra & Szivák Judit: Components, Models and Operational Mechanisms of Teacher Collaboration. ATEE Spring Conference 2018
Mobilities, Transitions, Transformations: Intercultural Education at the Crossroads (IAIE)
- Kovacs Ivett; Czachesz Erzsébet & Vámos Ágnes: The transnational migration and some educational questions in Hungary: Case study of a bilingual school established nearby an international air-base.
20th Annual Conference on Education, 2018 (ATINER)
- Kovács Ivett Judit: Bilingual Early Years Education Programmes in Hungary through the Lens of the Parents’ Opinion.
28th EECERA Annual Conference, 2018
- Kovács Ivett Judit: The Organizational Culture of International Kindergartens in Hungary.
4th International Conference on Teaching, Education & Learning (ICTEL), 2018
- Misley Helga & Vámos Ágnes: Online Or Offline?: Z Generation Students Information Seeking Preferences About Higher Education Institutions In Hungary.