Továbbképzési kisokos
Továbbképzési kisokos
Kihez milyen üggyel fordulhatok?
Tanulmányi Hivatal
cím: 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27. 115. szoba honlap: https://www.ppk.elte.hu/tanulmanyi
|
ÜGYTÍPUSOK: - tanulmányi ügyek: - általános tanulmányi információk - igazolások igénylése (hallgatói jogviszony igazolás, teljesítésigazolás, jelenléti) - számlakérő nyilatkozat leadása, önköltség befizetésének adminisztrációja - kérvények, kérelmek (Tanulmányi Bizottság, Kreditátviteli Bizottság, dékáni méltányossági) - tanulmányi adatok javítása
a szakirányú továbbképzések szakspeciális tanulmányi ügyekben: Orbán József tanulmányi ügyintéző 461-4500/3467 Danczák Judit tanulmányi ügyintéző (36-1) 461-4500 / 3495 |
Neveléstudományi Intézet
cím: 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27. 4. emelet honlap: https://nevtud.ppk.elte.hu/ email: nevelestudomany@ppk.elte.hu
a szakirányú továbbképzéssel kapcsolatos információk: https://nevtud.ppk.elte.hu/content/szakiranyu-tovabbkepzes.t.13755?m=4607
|
ÜGYTÍPUSOK: kurzus meghirdetésekkel kapcsolatos információk, vizsgák / záróvizsgák szervezése, meghirdetése, hallgatók beosztása a záróvizsgákra, a szakirányú továbbképzésekhez, képzési modulokhoz és tanfolyamokhoz kapcsolódó tematikák biztosítása (hallgatói kérésre), órarendekkel kapcsolatos információk Bikácsy-Daróczi Ágnes, oktatásszervező +36 30 1207150 Kazy 414 |
Szak- és modulfelelősök |
pedagógus szakvizsga az alábbi választható modulokkal: pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismeretek tanítása a közoktatásban és mentor), továbbá mentortanár és pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismeretek tanítása a közoktatásban: Dr. Lénárd Sándor közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga: Dr. Lénárd Sándor módszertani szaktanácsadó a tehetséggondozásban: Dr. Győri János múzeumpedagógiai szaktanácsadó: Dr. Vincze Beatrix fejlesztőpedagógus: Dr. Krisztián Ágota |
Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Iroda
cím: 1053 Budapest, Egyetem tér 5. honlap: qter.elte.hu emailcím: quaestura@elte.hu
|
ÜGYTÍPUSOK: - diákigazolvány-ügyintézés - Neptun jelszó - hallgatói pénzügyek: nem beérkezett befizetés reklamációja, számlakéréssel, kiadott számlával kapcsolatos problémák - a Neptunban helytelenül szereplő személyes adatok javítása → elektronikus ügyintézés → GYIK → Pénzügy: befizetés részletes leírása → dokumentumok → tanügyi időrend → Quaestura→Meghatalmazás (űrlap) |
A képzéssel kapcsolatos legfontosabb teendők és határidők
A tanév rendje itt érhető el |
|
Regisztráció |
A félév regisztrációs időszakának végéig. Ez a tanév rendjében található meg. |
Kurzusfelvétel |
A kurzusfelvételi időszak végéig. Ez a tanügyi rendben található meg. |
Tandíj befizetési határidő |
Az őszi félévben október 15., a tavaszi félévben március 15. |
Kreditátviteli kérelem leadása |
A kurzusfelvételi időszak végéig. Tájékoztatás itt: https://www.ppk.elte.hu/tanulmanyi/testuletek/kb |
Vizsgajelentkezés |
Legkésőbb a vizsgaidőpont előtt 24 órával. |
Teljesítések ellenőrzése, kifogással élés |
A vizsgaidőszak végét követő 7 napon belül. |
Záróvizsga-jelentkezés |
Az őszi félévben október 20, a tavaszi félévben március 20. |
Szakdolgozati témabejelentés |
a tavaszi félévi záróvizsgához október 15. az őszi félévi záróvizsgához május 15. |
Szakdolgozat/portfólió beadása múzeumpedagógia |
Az őszi félévben: november 20, a tavaszi félévben április 20. |
Portfólió típusú szakdolgozat beadása |
2017-től érvényes mintatanterv alapján felvett pedagógus szakvizsga szakos és közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga szakos hallgatóknak:
A korábbi mintatanterv szerintieknek, vagy más szakosoknak (pl. mentortanár, módszertani szaktanácsadó a tehetséggondozásban): őszi félévben: november 20., tavaszi félévben április 20. |
A Neptunról
Mi a Neptun? |
Ez az ún. Egységes Tanulmányi Rendszer. A Neptunban tárolják a hallgatók személyes adatait, itt tartják nyilván elvégzett tárgyait. Ezen keresztül lehet bejelentkezni a félévekre, illetve tárgyakat felvenni, kérelmeket leadni, s itt teljesíthetők a térítési, befizetési kötelezettségek. Az oktatók, a Tanulmányi Hivatal, a képzés oktatásszervezője itt küldi a hivatalos üzeneteket. Az ELTE Neptun tájékoztató. |
Mit jelent a kétlépcsős azonosítás a Neptunba való belépésnél? | A Neptunba való belépés biztonságosabbá tétele érdekében a belépés két lépésből áll. Az első lépés megfelel az eddig megszokott, jelszó alapú azonosításnak; ebben nincs változás. Második lépésként egy rövid ideig érvényes, számjegyekből álló kódot kell begépelni, amelyet okostelefonos alkalmazás biztosít, vagy e-mailben kaphatja meg a felhasználó. További információ az alábbi videóban: https://www.youtube.com/watch?v=NTRjmEcsISE |
Bejelentés, regisztráció a félévre (tárgyfelvétel feltétele) |
Minden félév elején nyilatkoznia kell, hogy folytat-e tanulmányokat az adott félévben. Amennyiben igen, azt a félév aktiválásával, azaz regisztrációval tudja jelezni, amennyiben nem, azt a félév passziválásával teheti meg. A bejelentést a Neptunban az Ügyintézés alatti Beiratkozás/Bejelentkezés menüpontban teheti. A regisztráció előfeltétele a tárgyfelvételnek. Amikor először bejelentést tesz egy képzésen – azaz beiratkozik – akkor a beiratkozási lapot is ki kell nyomtatnia a Neptunból (Információ / Általános nyomtatványok), amelyet vinnie kell a személyes beiratkozásra. További információ a 2024-2025. őszi félévre történő beiratkozásról itt. |
Hogyan tudok kurzust felvenni a Neptunban? |
A Neptunban: Tárgyak, Tárgyfelvétel menüpontban. |
Honnan tudom, hogy melyik kurzust kell felvennem a Neptunban? |
A Neptunban felveendő kurzusokról tájékozódjon az Oktatás - Szakirányú képzés menüpontban - kiválasztva az ön képzését - Kurzuslista, órarend - Tanulócsoport/modul órarend kiválasztása Az őszi félévben az első félév, a tavaszi félévben a második félév törzsképzéses/modulos/tanulócsoportos tárgyait hirdetjük meg.
|
Passziválni szeretnék. Hogyan tudom ezt megtenni? |
Ha passzív szeretne lenni a félévben, akkor a beiratkozási időszakban ’Passzív’-ként kell bejelentkeznie a félévre, de a bejelentkezés előtt le kell törölnie az esetlegesen felvett tárgya(ka)t, mert passzív státusszal nem lehet felvett tárgy a félévben. Erre a Neptun is figyelmezteti. |
Hogyan történik a vizsgafelvétel? |
A vizsgafelvétel egyszerű, a Vizsgák fül alatt a vizsgajelentkezésnél fel lesz sorolva az összes lehetőség, s ott kell kiválasztani, melyik vizsgára szeretne elmenni. |
Hol tudom megnézni a beírt jegyeimet? |
A Neptunban: Tanulmányok, Leckekönyv menüpontban. |
Hogyan ellenőrizhetem, hogy a jegyeim rögzítésre kerültek a Neptunban? |
A hallgató által megszerzett teljesítések nyilvántartása csak és kizárólag az elektronikus tanulmányi rendszerben (Neptun) történik. A megszerzett teljesítések (gyakorlati, kollokviumi, szigorlati jegyek) ellenőrzése a hallgató feladata, ezért javasolt minden félév végén leellenőrizni, hogy az oktatók valóban beírtak-e minden jegyet a Neptuba, illetve azok helyesek-e. |
Mit tegyek, ha nem látom a vizsgán kapott jegyemet beírva a Neptunba? |
Először vegye fel a kapcsolatot a képzésért felelős ügyintézőn keresztül az oktatóval. Ha ez nem vezet eredményre, akkor Az ELTE Hallgatói követelményrendszer (HKR) 65. § (6) bekezdése szerint a kifogás benyújtására a vizsgaidőszakot követő 7 napon belül van lehetőség. |
Mit tegyek, ha más jegyet látok beírva a Neptunba, mint amit a vizsgán kaptam? |
A teljesítéseinek (jegyeinek) rögzítése csak és kizárólag az elektronikus tanulmányi rendszerben, a Neptunban történik, a rögzítettség ellenőrzése kiemelten fontos. Az ellenőrzés a hallgató feladata, ha a hallgató a szabályzatban foglalt kötelezettségeinek (pl. vizsgajelentkezés) nem tesz eleget, vagy az oktató elmulasztja rögzíteni a vizsgajegyet, vagy hibásan rögzíti azt, és a hallgató a számára biztosított kifogás benyújtásának lehetőségével nem él, a teljesítés a Neptunban rögzített formában lesz érvényes. Ha pl. a jegy nincs a Neptunban rögzítve, akkor – függetlenül attól, hogy a hallgató részt vett-e a szemináriumon vagy a vizsgán – nincs érvényes teljesítése, amit utóbb sem lehet már korrigálni. A HKR Pedagógiai és Pszichológiai Karra vonatkozó különös részének 425. § e) pontja értelmében a szabálytalanul megszerzett jegy érvényesítésére még dékáni méltányossági jogkörben sincs lehetőség, tehát a fenti eljárás elmulasztása akár súlyos következményekkel is járhat. |
A képzéssel kapcsolatos információk
Hol érem el a hallgatói követelményrendszert (HKR)? |
||
Meddig vehetem fel a Neptunban a kurzusokat? |
A kurzusfelvételi időszakban a hallgató maga választja ki és veszi föl a Neptunban a félévben végezni tervezett tárgyainak kurzusait. A 2024-2025/1 félévben 2024. szeptember 19. 16:00 óráig. |
|
Hol találom meg a képzésem mintatantervét? |
||
Meddig kell befizetnem a képzés díját? |
Tudnivalók a számlakérő nyilatkozatról: http://ppkdocs.elte.hu/th/tajekoztatok_urlapok/segedlet_szamlakero_nyilatkozat_2017.pdf Ahhoz, hogy a kiírásban rögzített befizetési határidő tartható legyen, a gyűjtőszámlás utalást időben el kell indítania, mert az utalás és a befizetés több munkanapos átfutási idővel is járhat. |
|
Hogyan számíttathatom be a korábbi tanulmányok során elvégzett kurzusaimat? |
Azok a hallgatók, akik korábban folytattak már felsőoktatási tanulmányokat, kreditátviteli (kredit elismerési) kérelmet adhatnak be, amivel a korábban megszerzett ismereteiket, kompetenciáikat fogadtathatják be az aktuális képzésbe. A kreditátvitel feltétele, hogy a korábban teljesített kurzus és az aktuális kurzus tartalma legalább 75%-ban megegyezzen. Ennek igazolására szükséges a kérvényhez mellékelni az adott kurzus tematikáját, illetve a korábbi tanulmányokat igazoló dokumentum (pl.: leckekönyv, oklevélmelléklet, teljesítésigazolás) fénymásolatát. A leadási határidő az adott félév kurzusfelvételi időszakának vége. A kérelem leadásával kapcsolatos tudnivalók, valamint a letölthető űrlap a Tanulmányi Hivatal oldalán itt találhatóak. |
|
Hol tudom megnézni a Neptunban, hogy mikor és melyik teremben leszünk? |
Az órarendi információ a Neptunban a Tanulmányok - Órarend menüpontban található. Segítség a teremkódok értelmezéséhez:
|
|
Mikor kell feljelentkeznem a vizsgáimra? |
A vizsgázás előfeltétele a vizsgára való elektronikus jelentkezés. A hallgató legkésőbb a vizsga megkezdése előtt 24 órával jogosult a vizsgára jelentkezni, valamint a vizsgára való jelentkezését visszavonni az elektronikus tanulmányi rendszerben (Neptun). Vizsgajelentkezés hiányában a vizsga meg sem kezdhető. |
|
Szeretnék a szakirányú továbbképzés tanfolyami képzéséről pedagógus szakvizsgás képzésre átjelentkezni. Mit kell tennem? |
Felvételi eljárás keretében kell jelentkezni a pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzésre. Sikeres felvételt követően kreditátviteli kérelemmel tudja az elvégzett tárgyait befogadtatni. |
|
Mit kell tennem kifogással élés esetén? |
Ha a Neptunban rögzített érdemjeggyel vagy annak hiányával kapcsolatban a hallgatónak gondja van, a vizsgaidőszak végét követő 7 napon belül Neptunban leadott elektronikus kérvényben van lehetősége kifogással élni. |
Portfólióval / szakdolgozattal kapcsolatos információk
Kell-e szakdolgozatot készítenem a szakirányú továbbképzésen? |
Szakdolgozatot az alábbi szakirányú továbbképzések hallgatóinak kell készítenie:
A 2017-től felvett pedagógus szakvizsga szakos hallgatóknak a mintatanterve kötelezően portfólió típusú szakdolgozatot ír elő, ezért sem szakdolgozati témát, sem témavezetőt nem kell választaniuk. A 2022-2023. tanévtől a 'Pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismeretek tanítása a közoktatásban' modul esetében a Tanulmány írása kivezetésre került. A 2022-től felvett fejlesztőpedagógia szakirányú továbbképzés hallgatóira is a fentiek, azaz a portfólió típusú szakdolgozat készítésének előírásai vonatkoznak. A kötelezően előírt portfólió típusú szakdolgozatnak a benyújtási határideje az őszi félévben december 15., a tavaszi félévben május 15. |
Milyen formai és tartalmi követelmények vonatkoznak a szakdolgozatra? |
|
Milyen formai és tartalmi előírások vonatkoznak a portfólió típusú szakdolgozatra? |
A záróvizsgával kapcsolatos tudnivalók
Hogyan tudok záróvizsgára jelentkezni? |
A záróvizsgára a tanulmányok tervezett utolsó félévében külön jelentkezni szükséges a Neptunban az e célra alkalmas kérvénnyel. A záróvizsga-jelentkezés határidejéről és módjáról a PPK tanulmányi honlapján minden félévben hirdetményben tájékoztatják a hallgatókat. |
Meddig tudok záróvizsgára jelentkezni? |
A záróvizsgára jelentkezés határideje: az őszi félévben: október 20-a, a tavaszi félévben: március 20-a. A záróvizsga az abszolutórium megszerzését követő vizsgaidőszakban a hallgatói jogviszony keretében, majd a hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, de legfeljebb a hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik évben tehető le. |
Halaszthatom-e a szakdolgozat / portfólió beadását? |
A hallgató az abszolutórium megszerzését követő 2 éven belül záróvizsgáját az érvényes képzési követelményekkel leteheti, ezt követően az egyetem feltételekhez kötheti, 5 év elteltével záróvizsga nem tehető. A szakdolgozatot a záróvizsga félévében kell benyújtani. A Szakdolgozat tárgyat az abszolutóriumhoz teljesíteni kell, de ehhez nem szükséges magát a szakdolgozatot is benyújtani. |
Hol érem el a záróvizsga-beosztást? |
A záróvizsga-beosztást a szakterület készíti. A záróvizsga-beosztásról a szakterület tájékoztathatja a hallgatókat, jelenleg egységesítés alatt van a hallgatók intézeti, tanszéki tájékoztatása. A beosztás a vizsgaidőszak előtt kikerül a kari honlapra a tanulmányi hírekhez, ahol Neptun-kód alapján kereshető. |
Infrastruktúra
Milyen szolgáltatások elérhetőek a kari könyvtárban, és hogyan juthatok hozzájuk? |
A PPK könyvtárával kapcsolatos információk |
Használhatok az épületben wifit? |
Igen, az épület egész területén használható ingyenes wifi, melyhez IIG azonosítóra és jelszóra van szükség. IIG azonosítót ezen az oldalon lehet igényelni a Neptun-kód használatával: https://ugykezelo.elte.hu/ Majd ezek után az eduroam nevű hálózatra lehet csatlakozni az igényelt IIG azonosítóval és annak jelszavával. |
Van büféje a Kazynak? Hol ehetek a közelben még? |
Üzemel büfé a Kazy alagsorában minden nap 8.00-16.00 között. További étkezési lehetőségek a közelben: Central Canteen (szombaton zárva) Metropolitan gyorsétterem Green Point7 irodaház (szombaton zárva) Rácskert, Dob utca à table, Wesselényi utca Arán Pékség, Wesselényi utca Digó Pizzéria, Kazinczy utca Las Vegans, Kazinczy utca Gettó Gulyás, Wesselényi utca Tahina Bite, Wesselényi utca Hummusbar, Wesselényi utca |
Hová fordulhatok, ha úgy érzem, elakadtam, segítségre van szükségem? |
Az Életvezetési Tanácsadó ingyenes pszichológiai tanácsadást nyújt az egyetem hallgatói részére. Az egyéni tanácsadáson túlmenően csoportokat is hirdetnek. A bejelentkezés és tájékoztatás e-mailen történik a tanacsado@ppk.elte.hu címen, bővebb információ Tanácsadó honlapján található. |
Alumni
Miért jó az ELTE PPK Alumni tagjának lenni? Milyen kedvezményeket vehetek igénybe? |
Az ELTE PPK Alumni közössége az ELTE Alumni szervezetén belül, önálló kari tagozatként működik. Azért érdemes csatlakozni, mert a PPK támogatja a szakmai kapcsolatok megőrzését, végzett hallgatóiknak lehetőséget biztosít kapcsolattartásra, információt nyújt új oktatási programjairól, a pedagógia, pszichológia és sporttudományhoz kapcsolódó eseményeiről, ösztöndíjakról, pályázati és továbbképzési lehetőségekről, valamint lehetőséget teremt a karon folyó oktatási, tudományos és szakmai munkáról való tájékozódásra, a PPK mindekori életébe való betekintésre. A regisztrált tagok ELTE Alumni tagsági kártyát kapnak, amelynek birtokában számos kedvezményt vehetnek igénybe. |
Hogyan lehetek az ELTE Alumni tagja? |
Regisztráció és alumni kártya igénylés itt. |
#ezisnevtud
Hol tudom figyelemmel követni az Intézetben zajló munkát, a kutatásokat, a friss híreket, eseményeket? |
|
Az online tartandó kurzusokhoz kapcsolódó legfontosabb tudnivalók
Hol tudok utána olvasni, miképpen használhatom a Canvast? |
Az ELTE egyik hivatalos online oktatási felülete a Canvas. Canvas LMS használata hallgatók számára
|
Miért és mihez szükséges a '.....@student.elte.hu' emailcím? |
Az ELTE egyik hivatalos online oktatási felülete az MS Teams. Csak azok hallgatók tudnak MSTeamsen keresztüli online kurzushoz csatlakozni, akiknek van ún. IIG/Caesar-azonosítójuk, valamint ’azonosítónév@student.elte.hu’ emailcímük. Ezt, ha nincsen, a https://ugykezelo.elte.hu oldalon, a Neptun-kódjuk felhasználásával online igényelhetik. A csoportokhoz (kurzusokhoz) a hallgatókat ezt követően automatikusan rendelik hozzá az IIG munkatársai. |
Hogyan kell használni az órákon a Teamst? |
Az MSTeams-be bejelentkezni 'felhasználónév@student.elte.hu' emailcímmel lehet. |