Az ELTE Edite kutatási programja

Az ELTE kutatási programja

A tanári tanulás kutatása (The Learning Teacher- LTP) az EDiTE projekt doktori programjára épül, amelynek kivitelezésében az ELTE PPK intézetei együttesen vesznek részt az EDiTE programba felvett fiatal külföldi kutatók, illetve doktori hallgatók (Early Stage Researchers – ESRs) bevonásával.
A program a tanári tanulás kérdésére összpontosít, kiemelt tekintettel a gyakorlat közbeni és munkahelyi tanulásra, központi kérdése pedig, hogy a (tanuló) tanárok hogyan ismerik meg tanulóik hatékony tanulási folyamatait mindennapi szakmai tevékenységeik, osztálytermi munkájuk során.
A program részeként megvalósuló három tematikus pillér a gyakorlat közbeni és a munka alapú tanári tanulás vizsgálatára fókuszál három eltérő nézőpontból. Az első projekt a tanárképzési programoknak a tanári kompetenciák fejlesztésében játszott szerepét vizsgálja, a második fókuszában az innovatív tanulási környezet áll, a harmadik pedig a tanárok szakmai tanulását veti össze az egyéb szakmákban zajló szakmai tanulással.
A kutatási program letölthető itt.
Az LTP program az EDiTE/Horizon projektben részvevő öt európai egyetem „Transformative Teacher Learning for Effective Pupil Learning in an Emerging European Context” című közös kutatási programjának része, melynek hátterét a közös doktori képzési kurrikulum fejlesztését célzó első szakasz 2014-ben megrendezett budapesti záró konferenciája alkotja. Ez utóbbi szakmai tartalmát (Issues Paper) kutatócsoportunk munkatársai a Neveléstudományi Intézet többi szervezeti egységével együttműködésben dolgozták ki.