Konferenciák, rendezvények

az előadó és az előadás címe a rendezvény időpont és helyszín
Koncz A., Kassai R., Demetrovics Zs., Takacs Z. K.: The effects of a short mindfulness intervention on executive functions and salivary cortisol levels upon school. SRCD 2019 Biennial Meeting Baltimore (MA), 2019 április
Zimonyi, N., Kassai, R., Konczei, G., Takacs, Z. K.: Disadvantages on the field of executive functions in Children with Cerebral Palsy.

'Neuroeducation' International Conference

Budapest (Hungary), 2018 november

Zimonyi, N., Kassai, R., Konczei, G., Takacs, Z. K.: Cerebral paretikus gyerekek hátránya a végrehajtó funkciók működése terén. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november

Vekety, B., Logemann, A., Takacs, Z. K.: Mindfulness-alapú intervenciók hatása a figyelmi problémákra és impulzív viselkedésre gyermekkorban: metaanalízis.

XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november

Takacs, Z. K., Kassai, R:  A gyermekkori végrehajtó működések fejlesztését célzó intervenciók hatékonyságának összehasonlítása: metaanalízis.

XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november

Takacs, Z. K., Demetrovics, Z., Koncz, A.: Valóban csökkenti a stresszt a meditáció?

XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november
Drew, R., Kassai, R., Takacs, Z. K., Futo, J.: Végrehajtó funkciók és proszociális viselkedés gyermekkorban XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november
Koncz, A., Kassai, R., Demetrovics, Z., Takacs, Z. K.: Tényleg tudnak az óvodások meditálni? XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november
Koncz, A., Kassai, R., Demetrovics, Z., Takacs, Z. K.: Egy rövid mindfulness-alapú program hatása az iskolakezdés körüli stresszre: egy randomizált kontrollált vizsgálat. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november
Kassai, R., Vekety, B., Takacs, Z. K.: Hogyan lehet meditálni gyerekekkel? A bizonyítékokon alapuló mindfulness intervenciók tartalmi analízise. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november
Kassai, R., Futo, J., Takacs, Z. K.: Hogyan függ össze az alacsony szocioökonómiai státusz és a kortizol hormonszint gyermekkorban? XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest (Magyarország), 2018 november
Takacs, Z. K. & Kassai, R.: Comparing the efficacy of mindfulness to other interventions to foster children's executive function skills: A series of meta-analyses. International Conference of Mindfulness Amszterdam (Hollandia), 2018 július
Kassai, R., Koncz A., Demetrovics., Z., & Takacs Z. K.: Can preschoolers meditate? Electrodermal activity during mindfulness meditation in a randomized controlled trial. International Conference of Mindfulness Amszterdam (Hollandia), 2018 július
Koncz, A., Demetrovics, Z., & Takacs, Z. K.: Effects of meditation interventions on cortisol levels. A meta-analysis. International Conference of Mindfulness Amszterdam (Hollandia), 2018 július
Kassai R., Demetrovics, Z., Takacs, Z. K., & Koncz, A.: The effects of a short mindfulness intervention on executive functions and salivary cortisol levels upon school entry. International Conference of Mindfulness Amszterdam (Hollandia), 2018 július
Vekety, B., Logemann, H. N. A., & Takacs, Z. K.: The effects of mindfulness-based interventions on symptoms of attention-deficit hyperactivity disorder among children. International Conference of Mindfulness Amszterdam (Hollandia), 2018 július
Vekety, B., Kassai, R., & Takacs, Z. K.: Best mindfulness meditation practices for preschool children. International Conference of Mindfulness Amszterdam (Hollandia), 2018 július
Kassai, R., Futo, J., Takacs, Z. K.: A gyermekkori végrehajtó funkciók komponensei között mutatott közeli- és távoli-transzferhatások metaanalízise. A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése Budapest (Magyarország), 2018 június
Kassai, R., Takacs, Z. K., Futo, J.:  Befolyásolja-e a nyereség típusa, a csoporthoz tartozás, illetve a végrehajtó funkciók szintje a javak elosztását óvodás korú gyerekeknél? A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése Budapest (Magyarország), 2018 június
Vekety, B., Logemann, H. N. A., & Takacs, Z. K.: The effects of mindfulness-based interventions on symptoms of attention-deficit hyperactivity disorder among children: a meta-analysis. 6th ICPLR 2018 - International Conference on Psychology and Language Research Lisszabon (Portugália), 2018 május
Bus, A. G., Aram, D., Sari, B., & Takacs, Z. K.: Music in Digital Storybooks for Young Children: Aid or Jammer? American Educational Research Association (AERA) 2018 Annual Meeting New York (NY), 2018 április

 

Vekety, B., Kassai, R., Logemann, A. N. H., & Takacs, Zs. K.: The effects of mindfulness meditation on children’s executive functioning: A meta-analysis.

 

CEU Conference on Cognitive Development

Budapest (Magyarország), 2018 január

 

Kassai, R., Takacs, Z. K., & Futo, J: Does inhibitory control and group membership influence young children’s preferences for the distribution of resources?

 

CEU Conference on Cognitive Development

Budapest (Magyarország), 2018 január

 

Koncz, A., Demetrovics, Zs., Takacs, Zs. K.: Effects of a short mindfulness based intervention on preschoolers' executive functions.

 

CEU Conference on Cognitive Development

Budapest (Magyarország), 2018 január

 

Kassai, R.: Hogyan meditálnak az óvodások? A kortizolszint moderáló hatása.

 

 

Tudományos Diákköri Konferencia Pszichológia Házi Forduló

 

Budapest, 2017. december

 

Kassai R., Takacs Z. K. (2017). A meta-analysis on the effectiveness of behavioral interventions on the executive function skills of children with neurodevelopemental problems.

 

 

3rd International Congress of Clinical ans Health Psychology on Children and Adolescents

 

 

Sevilla, Spain, 2017.11.16-18.

 

 

Koncz, A., Kassai, R., Demetrovics, Zs., Takacs, Zs. K. (2017, October). Effect of meditation on cortisol levels.

 

 

Poster session presented at the Society for Psychophysiological Research Annual Meeting

 

 

Wien, Austria, 2017.10.11-14.

 

 

Kassai R., Koncz A., Takacs Z. K. (2017). Can preschoolers meditate? Electrodermal evidence for distractibility.

 

 

 Society for Psychophysiological Research Annual Meeting

 

 

Wien, Austria, 2017.10.11-14.

 

 

Kassai R., Takacs Z. K. (2017). The effectiveness of behavioral interventions on children’s executive function skills. A meta-analysis.

 

 

European Conference on Developmental Psychology

 

 

Utrecht, The Netherlands, 2017.08.29-30.

 

 

Sari, B., Takacs, Z. K., Başal, H. A., & Bus, A. G.: Do multimedia in digitized storybooks support vocabulary development and which features are particularly supportive?
24th Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading (SSSR)
https://www.triplesr.org/multimedia-bridges-language-and-literacy-young-children-0

 

 

24th Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading (SSSR)

 

 

Halifax, Nova Scotia, Kanada, 2017. július 12-15.

 

 

Zsofia K. Takacs & Kassai R.: The efficacy of different interventions to foster executive functions in early childhood: A meta-analysis.

 

 

American Research Association (AERA) 2017 Annual Meeting  

 

 

San Antonio (TX), USA, 2017. április 27 - május 1.

 

 

Takács Zsófia: A 21. század óvodája: a mesekönyvappoktól a meditációig.

 

XXI. Pszinapszis

 

Budapest, 2017. április 22. 11.30-12.30

 

 

Kassai, Réka & Takács, Zsófia: A synthesis of the experimental evidence regarding the dissociable components of executive function skills in childhood: A meta-analysis

 

CEU Conference on Cognitive Development

 

Budapest, 2017. január 5-7.

 

 

Takács Zsófia, Kassai Réka, Zimonyi Nóra: A kisgyermekkori végrehajtó funkciókat fejlesztő intervenciók hatékonysága – egy metaanalízis

 

 

XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia

Program

 

 

Szeged, 2016. november 17. 10.45–12.30

 

 

Burcu Sari - Takács Zsófia K.: Quality of Electronic Storybooks in Online App Stores

 

 

Society for Research in Child Development Special Topic Meeting: Technology and Media in Children’s Development, 

http://tmcd.srcd.org/index.php

 

 

Irvine, California (USA), 2016. október 28. 11:30 - 12:30 
(Emerald Bay D & E in the UCI Student Center)

 

 

Kassai Réka, Garai Dóra & Takács Zsófia K.: Computer training of executive functions works but does not transfer to untrained skills.

 

 

Society for Research in Child Development Special Topic Meeting: Technology and Media in Children’s Development, 

http://tmcd.srcd.org/index.php

 

 

Irvine, California (USA), 2016. október 28. 18:00 - 20:00 pm 
(Doheny Beach ABCD in the UCI Student Center)