Kutatás

Kutatás

Kutatás

A Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoport fókuszában az iskolában való hatékony adaptáció és az ahhoz szükséges kognitív készségek állnak, kifejezetten az önszabályozás és a végrehajtó működések, amik erős bejoslói az iskolaérettségnek, szociális készségeknek, érzelmi jóllétnek, illetve a későbbi iskolai teljesítménynek. Metaanalitikus eredményeink alapján a kutatócsoport a mindfulness-alapú intervenciókkal kezdett foglalkozni a gyermekkori végrehajtó működések és stresszkezelés fejlesztésének céljából.

KUTATÁSI TÉMÁINK

A gyermekkori végrehajtó működések fejleszthetősége, a különböző intervenciós megközelítések hatékonysága
A gyermekkori végrehajtó működések tréningezésének közeli és távoli transzferhatása
Az iskolakezdéssel járó stressz, hatékony alkalmazkodás és a mindfulness
Csökkenti a meditáció a kortizolszintünket?
Szocioökonómiai státusz és stressz gyermekkorban
Egy mindfulness-alapú intervenció képes csökkenteni az alacsony szocioökonómiai helyzetben élő óvodások hátrányát?
Mindfulness és a neurofeedback hozzáadott értéke a gyerekek önszabályozására
A végrehajtó működések érintettsége központi idegrendszeri sérült gyerekeknél
A játék szerepe az óvodások végrehajtó működéseinek fejlődésében
Proszociális viselkedés és moralitás gyermekkorban
 

Elnyert pályázataink

Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal Posztdoktori Kiválósági Programja (Garai-Takács Zsófia)
Emberi Erőforrások Minisztériuma ÚNKP-17-4 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programja (Garai-Takács Zsófia)
Magyar Tudományos Akadémia Lendület II. programja (MTA-ELTE Adaptáció Kutatócsoport, Veres-Székely Anna vezetésével)