Eredmények
Eredmények
A kutatást bemutató anyagok, műhelyek anyagai
Szakmai beszámolók
Időközi beszámoló 1. (2020. november 30. – 2021. október 31.)
Időközi beszámoló 2. (2021. november 1. – 2022. október 31.)
Konferenciaelőadások
előadó |
év |
cím |
a konferencia adatai |
Gorbunova, A., Horváth, L., Koroleva, D., Halász, G., & Khavenson, T. |
2021 |
Actor Motivations and Values in Education Innovation Ecosystems: the Cases of Hungary and Russia. |
ECER 2021 Conference presentation |
Czirfusz Dóra és Horváth László |
2021 |
A technológiai integráció pedagógiai dimenziói. In: A digitális kultúra fenntarthatóságáról. Paper 24. |
|
Horváth László |
2021 |
Enhancing the resilience of Hungarian Higher Education institutions – the role of digital innovation. |
EADTU Innovating Higher Education Conference (I-HE2021), Bari |
Horváth László |
2021 |
Alkalmazkodási mintázatok a digitális munkarendben. |
21. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged |
Misley Helga, Káplár-Kodácsy Kinga és Horváth László |
2021 |
Digitális transzformáció a közoktatásban. |
21. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged |
Horváth László, Misley Helga és Czirfusz Dóra |
2021 |
Mit viszünk magunkkal |
Digitális Tér Konferencia 2021. |
Horváth László és Czirfusz Dóra |
2021 |
A digitális oktatás tapasztalatai a jelenléti oktatásra való visszatérés támogatásához – kutatási eredmények a szakképzési adatokra vetítve. |
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal webinárium |
Horváth László |
2021 |
„Mit gondol egy oktatáskutató a távoktatásról?” (moderátor: Molnár Janka Sára, OKTONDI). |
Nemzeti Ifjúsági Tanács 3. Digitális Valóságok Konferencia. 2021. március 22. A beszélgetés ide kattintva tekinthető meg. |
Horváth László |
2021 |
A technológiai integráció pedagógiai aspektusai – egy pilot kutatás tapasztalatai. |
HuCER 2021. Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején. 2021. április 15-17. |
Horváth László |
2021 |
A technológiai integráció pedagógiai aspektusai – egy pilot kutatás tapasztalatai. |
|
Horváth László |
2021 |
Tanulás és tanítás az online térben. A veszélyhelyzeti távolléti oktatás tapasztalatai. |
KÖRBE – Környezetpszichológiai beszélgetések.2021. április 29. |
Horváth László |
2021 |
ERASMUS+ HOT – Határtalanul az Online Térben projekt 1. nemzetközi partnertalálkozója, Budapest. 2021. július 9. |
|
|
|||
Horváth László |
2022 |
The value of a skills ecosystem approach in teacher education policy. |
TEPE 2022 Conference, Graz |
Horváth László |
2022 |
Technológiai integrációs pedagógiai stratégiák – egy mérőeszköz fejlesztés pilotjának tapasztalatai. |
HUCER 2022 Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés. Budapest, 2022. május 26-27. |
Diana Koroleva, László Horváth, Nikita Kotik |
2022 |
Cultural Patterns as a Factor of Successful Digital Transformation in Russian and Hungarian Educational Systems. |
ECER 2022. Yerevan, 2022. augusztus 24. |
Horváth László |
2022 |
Comparing the skills of school teachers and higher education-based teacher educators to develop 21st-century skills with digital technologies. |
European Online and Distance Learning Week 2022 Quality of digital education from teachers’ perspective VIDEÓ (38:42-54:45) |
Horváth László |
2022 |
A képesség formálás és hasznosítás dinamikája a pedagógusképzésben. |
XXVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia, Győr, 2022. november 10. |
Csipke Ágnes, Baksa Lóránt, Horváth László, Gutai Lili, Szilágyi Dorka |
2022 |
A pedagógusok technológiai-pedagógiai-szaktárgyi tudásának (TPACK) vizsgálata – egy pilot kutatás eredményei. |
22. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs. 2022. november 17-19. |
Horváth László |
2022 |
A képesség-ökoszisztéma megközelítés lehetőségei a tanárképzési szakpolitikákban. Változások a pedagógiában – a pedagógia változásai |
IV. Esztergom, 2022. november 25.
|
|
|||
Horváth László |
2023 |
A képesség-ökoszisztéma szemlélet a tanári digitális kompetencia értelmezésében. |
XIV. Taní-tani (Online) Nemzetközi Tudományos Konferencia. 2023. február 3. |
Horváth László |
2023 |
Mesterséges intelligencia az oktatásban: lehetőségek és kihívások. |
Oktatás – Informatika – Pedagógia Konferencia, 2023. február 10. |
Horváth László |
2023 |
A mesterséges intelligencia lehetőségei és kihívásai az oktatásban - reflexió neveléstudományi perspektívából. |
MTA PTB Digitális Pedagógia Albizottság nyilvános ülése, 2023. április 13. |
Publikációk
- Horváth László, Czirfusz Dóra, Misley Helga és N. Tóth Ágnes (2021). Alkalmazkodási stratégiák a távolléti oktatás során hallgatói, oktatói és intézményi szinten. Neveléstudomány, 3. sz. pp. 23-42.
- Horváth László (2022): Alkalmazkodási mintázatok a digitális munkarendben. In: Molnár Gyöngyvér és Tóth Edit (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban 2021: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet és MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Szeged és Budapest. pp. 239-252.
- Horváth László, Baksa Lóránt, Csipke Ágnes, Gutai Lili és Szilágyi Dorka (2022): A 21. századi kompetenciák digitális technológiával támogatott fejlesztésének képessége – pilot kutatás a TPACK21 skála adaptálásáról. Iskolakultúra, 32. 6. sz. pp. 56-71.
- Horváth László (2022): A képesség-ökoszisztéma megközelítés lehetőségei a tanárképzési szakpolitikákban. In Gombocz Orsolya, Juhász Márta Klára és Mongyi Norbert (szerk.): Pedagógiai változások - a változás pedagógiája IV. Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest. pp. 292–299.
- Horváth, L. (2023): Adaptive pedagogical strategies responding to emergency remote teaching – immediate responses of Hungarian primary school teachers. RESEARCH IN LEARNING TECHNOLOGY, 31.
Egyéb eredmények
A digitális oktatás tapasztalatai
- A digitális munkarend során használt eszközök pedagógiai szempontú értékeléséről szóló kutatás eredményeit összefoglaló, dinamikusan frissülő interaktív infografika:
- Első kutatás (2020. március)
- Második kutatás (2021. június):
- Böngészhető eszközösszehasonlítások