Eredmények

Eredmények

 

A kutatást bemutató anyagok, műhelyek anyagai

Szakmai beszámolók

Időközi beszámoló 1. (2020. november 1 – 2021. október 31.)

Időközi beszámoló 2. (2021. november 1. – 2022. október 31.)

Záró beszámoló (2020. november 1 – 2023. október 31.)


Konferenciaelőadások

előadó

év

cím

a konferencia adatai

Gorbunova, A., Horváth, L., Koroleva, D., Halász, G., & Khavenson, T.

2021

Actor Motivations and Values in Education Innovation Ecosystems: the Cases of Hungary and Russia.

ECER 2021 Conference presentation

Czirfusz Dóra és Horváth László

2021

A technológiai integráció pedagógiai dimenziói. In: A digitális kultúra fenntarthatóságáról. Paper 24.  

 

Horváth László

2021

Enhancing the resilience of Hungarian Higher Education institutions – the role of digital innovation.

EADTU Innovating Higher Education Conference (I-HE2021), Bari

Horváth László

2021

Alkalmazkodási mintázatok a digitális munkarendben.

21. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged

Misley Helga, Káplár-Kodácsy Kinga és Horváth László

2021

Digitális transzformáció a közoktatásban.

21. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged

Horváth László, Misley Helga és Czirfusz Dóra

2021

Mit viszünk magunkkal
a digitális tanrend tapasztalataiból?

Digitális Tér Konferencia 2021.

Horváth László és Czirfusz Dóra

2021

A digitális oktatás tapasztalatai a jelenléti oktatásra való visszatérés támogatásához – kutatási eredmények a szakképzési adatokra vetítve.

Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal webinárium

Horváth László

2021

„Mit gondol egy oktatáskutató a távoktatásról?” (moderátor: Molnár Janka Sára, OKTONDI).

Nemzeti Ifjúsági Tanács 3. Digitális Valóságok Konferencia. 2021. március 22.

A beszélgetés ide kattintva tekinthető meg.

Horváth László

2021

 A technológiai integráció pedagógiai aspektusai – egy pilot kutatás tapasztalatai.

HuCER 2021. Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején. 2021. április 15-17.

Horváth László

2021

A technológiai integráció pedagógiai aspektusai – egy pilot kutatás tapasztalatai.

 

Horváth László

2021

Tanulás és tanítás az online térben. A veszélyhelyzeti távolléti oktatás tapasztalatai.

KÖRBE – Környezetpszichológiai beszélgetések.2021. április 29.

Horváth László

2021

Kommunikáció – kapcsolatok az online térben.

ERASMUS+ HOT – Határtalanul az Online Térben projekt 1. nemzetközi partnertalálkozója, Budapest. 2021. július 9.

 

Horváth László

2022

The value of a skills ecosystem approach in teacher education policy.

TEPE 2022 Conference, Graz

Horváth László

2022

Technológiai integrációs pedagógiai stratégiák – egy mérőeszköz fejlesztés pilotjának tapasztalatai.

HUCER 2022 Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés. Budapest, 2022. május 26-27.

Diana Koroleva, László Horváth, Nikita Kotik

2022

Cultural Patterns as a Factor of Successful Digital Transformation in Russian and Hungarian Educational Systems.

ECER 2022. Yerevan, 2022. augusztus 24.

Horváth László

2022

Comparing the skills of school teachers and higher education-based teacher educators to develop 21st-century skills with digital technologies.

European Online and Distance Learning Week 2022

Quality of digital education from teachers’ perspective

PREZENTÁCIÓ

VIDEÓ (38:42-54:45)

Horváth László

2022

A képesség formálás és hasznosítás dinamikája a pedagógusképzésben.

XXVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia, Győr, 2022. november 10.

Csipke Ágnes, Baksa Lóránt, Horváth László, Gutai Lili, Szilágyi Dorka

2022

A pedagógusok technológiai-pedagógiai-szaktárgyi tudásának (TPACK) vizsgálata – egy pilot kutatás eredményei.

22. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs. 2022. november 17-19.

Horváth László

2022

A képesség-ökoszisztéma megközelítés lehetőségei a tanárképzési szakpolitikákban. Változások a pedagógiában – a pedagógia változásai

IV. Esztergom, 2022. november 25.

 

PREZENTÁCIÓ

 

Horváth László

2023

A képesség-ökoszisztéma szemlélet a tanári digitális kompetencia értelmezésében.

XIV. Taní-tani (Online) Nemzetközi Tudományos Konferencia. 2023. február 3.

Horváth László

2023

Mesterséges intelligencia az oktatásban: lehetőségek és kihívások.

Oktatás – Informatika – Pedagógia Konferencia, 2023. február 10.

Horváth László

2023

A mesterséges intelligencia lehetőségei és kihívásai az oktatásban - reflexió neveléstudományi perspektívából.

MTA PTB Digitális Pedagógia Albizottság nyilvános ülése, 2023. április 13.

PREZENTÁCIÓ

VIDEÓ

Horváth László 2023 A technológia elfogadás és használat sajátosságai magyar pedagógusok körében – a digitális oktatás tapasztalatainak feldolgozása HUCER 2023 – Az oktatás határdimenziói, Szombathely. (2023. május 26.)
Horváth László 2023 Challenges and opportunities of artificial intelligence in education

DISCO 2023 Conference, Prága. (2023. június. 19-20.)

PREZENTÁCIÓ
Horváth László 2023 A digitális technológiával támogatott játékosítás pedagógiailag tudatos integrációja a tanulási-tanítási gyakorlatba  

ONK 2023 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban (23. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2023. október. 26-28.)

PREZENTÁCIÓ
Horváth László, Baksa Lóránt 2023 Kommunikációs mintázatok változása az iskolákban a digitális munkarend során

ONK 2023 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban (23. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2023. október 26-28.)

PREZENTÁCIÓ
László Horváth, Nikita Kotik, Diana Koroleva 2023 Understanding the Human Side of Digital Transformation: Socio-Cultural Comparison of Hungarian and Russian School Education Systems

ECER 2023 - The Value of Diversity in Education and Educational Research (Glasglow, UK, 2023. augusztus 22-26.)

PREZENTÁCIÓ
Horváth László 2023 A mesterséges intelligencia pedagógiailag tudatos használata a tanulási-tanítási gyakorlatban   

II. Code Week Magyarország Konferencia (plenáris előadó, 2023. október. 07.)

PREZENTÁCIÓ

 


Publikációk


Egyéb eredmények

A digitális oktatás tapasztalatai

  • A digitális munkarend során használt eszközök pedagógiai szempontú értékeléséről szóló kutatás eredményeit összefoglaló, dinamikusan frissülő interaktív infografika:

Sajtómegjelenések

  • DIO – INFOGRAFIKA A PEDAGÓGUSOK DIGITÁLIS OKTATÁSI TAPASZTALATAIRÓL. A NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET MUNKATÁRSAINAK FELMÉRÉSE (ELTE PPK)
  • Milyen oldalakat, appokat használnak a tanárok? Friss felmérés (Eduline)
  • Digitális tanrend: magukra hagyott tanárok forradalmasíthatják az oktatást (Magyar Narancs)
  • A távoktatás miatt került előtérbe a hallgatók lelki egészsége a felsőoktatásban (G7 podcast)